پرتغال با حذف چک به نیمه نهایی صعود کرد

خبرگزاری آریا – در اولین دیدار مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال یورو ۲۰۱۲ ، دیشب پرتغال با پیروزی یک بر صفر ، چک را شکست داد و به دور نیمه نهایی این رقابت ها صعود کرد .  
به گزارش خبرگزاری آریا ، مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های فوتبال یورو ۲۰۱۲ از ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه روز پنجشنبه با دیدار تیم‎های ملی فوتبال پرتغال و جمهوری چک در ورزشگاه ملی “وارسا” آغاز شد و بامداد امروز جمعه با پیروزی یک بر صفر تیم ملی فوتبال پرتغال و حذف جمهوری چک به پایان رسید. تک گل این بازی در دقیقه ۸۰ توسط رونالدو به ثمررسید.
رقابت های جام ملت های اروپا به سیزدهمین روز خود رسید و در این روز تیم فوتبال پرتغال نام خود را به عنوان اولین تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی مشخص کرد.
تیم فوتبال پرتغال با درخشش کریس رونالدو با برتری مقابل چک به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲ رسید.

گزارش بازی
نیمه اول این دیدار با برتری پرتغالی‌ها همراه بود و کریس رونالدو در ۴۵ دقیقه اول یک بار توپ را به تیرک دروزاه چکی‌ها کوبید و یک موقعیت تک به تک با پیتر چک را به هدر داد.
در نیمه دوم باز هم پرتغالی‌ها بهتر بازی را آغاز کردند و فشار زیادی را بر روی دروزاه حریف قرمز پوش تدارک دیدند.
یکی از فرصت‌های خوب شاگردان بنتو شوت دیدنی و زمینی کریس رونالدو بود که پیتر چک با کمک تیر دروزاه ضربه رونالدو را مهار کرد تا مهاجم رئال مادرید همچنان بر روی خط بدشانسی گام بردارد.
شوت محکم نانی را هم پیتر چک برگرداند تا دروازه‌بان چک یک تنه مانع گلزنی شاگردان بنتو شود.
در مقابل حملات پرتغالی‌ها، چکی‌ها خطرات جسته و گریخته‌ای را بر روی دروزاه پاتریسیو ایجاد کردند که بی‌ثمر بود.
شاگردان بنتو نیز که در نیمه دوم روی به شوت زدن از راه دور آورده بودند این بار توسط موتینیو ضربه‌ای محکم را روانه دروزاه قرمز پوشان کردند که پیتر چک باز هم به خوبی توپ را راهی کرنر کرد.
در ادامه باز هم پرتغال توسط نانی فرصت خوبی برای بازکردن دروزاه چک داشت که ضربه او با فاصله اندک به بیرن رفت.
در دقیقه ۷۹ پرتغالی‌ها مزد برتری خود را گرفتند. ارسال زیبای موتینیو و ضربه سر چکشی کریستیانو رونالدو بالاخره قفل دروزاه پیترچک را باز کرد تا سلسائو اروپا یک بر صفر پیش بیفتد.
در نهایت این بازی با پیروزی پرتغالی‌ها به پایان رسید تا یاران کریس رونالدو در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده بازی اسپانیا و فرانسه بروند.

ترکیب دو تیم به شرح زیر است:
*جمهوری چک:
پیتر چک، گبرسیلاسی، سیوک، کادلچ، لیمبرسکی، هابشمن (پکارت ۸۶)، پلاسیل، جیراسک، داریدا (رزک ۶۱)، پیلار، باروش
*پرتغال:
پاتریسیو، کوئنترائو، برنو آلوز، په‌په، پریرا، موتینیو، ولوسو، میرلس (رولاندو ۸۸)، کریستیانو رونالدو، پوستیگا (هو گو آلمیدا ۴۰ )، نانی (کاستودیو ۸۴)


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.