پرداخت بیش از ۲۰ درصد سود سالانه توسط صندوق سرمایه‌گذاری لوتوس پارسیان

۱۶م آذر ،

معاون تامین مالی شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان با بیان اینکه ریسک صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت بسیار پایین و نزدیک به صفر است، گفت: در مقابل بازار‌های دیگر مانند سهام، طلا و ارز این صندوق‌ها بسیار مطمئن می باشند و برای سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای و خانواده‌ها و حتی شرکت‌های حقوقی، محل خوب و مناسبی است.

ابوالفضل شهرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان ۲۷ اسفند‌ماه سال قبل مجوز فعالیت خود را از بورس گرفت، گفت: این شرکت در شش ماه اول سال جزو فعال‌ترین شرکت‌های تامین سرمایه در بازار سرمایه بوده است، به ‌گونه‌ای که از ۴۲۵ میلیارد تومان اوراقی که در شش ماهه اول سال ۹۱ توسط شرکت‌های تامین سرمایه عرضه شد، بیش از ۵۰ درصد متعلق به شرکت تامین سرمایه پارسیان بوده است. انتشار یافتن ۱۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در بورس برای شرکت سایپا که بزرگ‌ترین عرضه‌ی اوراق مشارکت در تاریخ بورس اوراق بهادار کشور است و عرضه ۷۵ میلیارد تومانی اوراق مشارکت شرکت مجد مشهد که جمعا ۲۲۵ میلیارد تومان ارزش کل این دو عرضه بود.

معاون تامین مالی شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان با بیان این‌که شرکت‌های تامین سرمایه هنوز آنگونه که باید جای خود را در میان مردم و سرمایه‌گذاران باز نکرده‌اند گفت: یکی از مشکلات عمده در فعالیت شرکتهای تامین سرمایه در حال حاضر، مشکل ارکان انتشار یافتن اوراق از جمله رکن ضامن است، چرا که اصل و فرع اوراق منتشره را معمولا یک بانک باید ضمانت کند و در این خصوص اغلب تامین سرمایه‌ها در پیدا کردن ضامن مشکل دارند.

وی به تاسیس و راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری لوتوس پارسیان به عنوان صندوق با درآمد ثابت اشاره کرد و گفت: این صندوق با مجوز سازمان بورس و با سرمایه صد میلیارد تومان از تاریخ ۲۵ شهریورماه از طریق تمام شعب بانک پارسیان در سراسر کشور در مدت ۱۱ روز کاری، پذیره‌نویسی داشت که به سبب استقبال خوب سرمایه‌گذاران بیش از ۱۰۶ میلیارد تومان به فروش رسید، هم اکنون مجوز افزایش سرمایه صندوق تا ۳۵۰ میلیارد تومان از بورس گرفته شده است و عموم مردم در سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به شعب بانک پارسیان به سرمایه‌گذاری در این صندوق اقدام کنند.

معاون تامین مالی شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در ادامه گفت: با توجه به ترکیب خریداران، ۸۷ درصد سرمایه صندوق از طرف اشخاص حقیقی و ۱۳ درصد را موسسین و اشخاص حقوقی تامین کرده‌اند.

شهر‌آبادی یاد‌آور شد که شرکت لوتوس پارسیان مدیریت صندوق را برعهده دارد و بانک پارسیان نیز ضامن نقدشوندگی آن است، یعنی سود و اصل پول مردم نزد صندوق کاملا تضمین شده است و حداقل نرخ بازدهی سالیانه آن ۲۰ درصد است که هر سه‌ماه یکبار پرداخت می‌شود، ضمنا نرخ مزبور روز شمار بوده و در هر زمان قابل برداشت بدون جریمه و شکست است.

شهرآبادی اضافه کرد: پانزدهم آذرماه اولین موعد پرداخت سود این صندوق بود که برای مدت حدودا ۸۰ روز بیش از ۴/۵ درصد است که بر این اساس این سود بیش از پنج درصد برای سه ماه و بیش از بیست درصد برای کل سال خواهد بود.

وی با بیان این‌که صندوق‌های سرمایه‌گذاری پول را از سرمایه‌گذاران کوچک گرفته و به بخش تولید و صنایع بزرگ منتقل می‌کنند، گفت: این صندوق‌ها از جمله زمینه‌هایی می باشند که می‌توانند سرمایه‌های سرگردان را جذب کنند، بنابراین لازم است تا مسوولان در جهت توسعه‌ آنها بسیار جدی و سریع اقدام کنند.

شهرآبادی گفت: البته انواع دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بخش ساختمان، صندوق قابل معامله در بورس، صندوق چند صندوقی و صندوق پوشش ریسک وجود دارد که هنوز سازمان اوراق بهادار وارد این موارد نشده، اما برای جذب سرمایه‌ها و نقدینگی، راه‌اندازی این صندوقها در آینده لازم است.

وی در خصوص مزایای صندوق لوتوس پارسیان، به «سود هر سه ماه یکبار»، «معاف از مالیات بودن»، « قابلیت خرید و فروش در تمام شعب» ، «نقدشوندگی سریع»، «سود از ۲۰ تا ۲۴ درصد» و «عدم پرداخت هزینه خرید و ابطال» اشاره کرد و آنها را از مزیت‌های خرید اوراق سرمایه‌گذاری صندوق لوتوس پارسیان برشمرد و گفت: سرمایه‌گذاران در سراسر کشور می‌توانند از طریق کلیه شعب بانک پارسیان با حداقل یک میلیون تومان این اوراق را خریداری کنند و بدون آنکه در صف فروش بمانند و یا از سود‌شان کم شود، هر زمان که به پول خود نیاز داشتند اوراق را بفروشند که این مزیتی بالاتر نسبت به خرید سهام است.

معاون تامین مالی شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان با بیان این‌که در سطح کشور‌های دنیا تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری بسیار بسیار است، به‌گونه‌ای که ۸۰ درصد خانواده‌های آمریکایی پول خود را در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری رابط بین سرمایه‌گذاران و صنعت می باشند، لذا در شرایط تورمی کشور و حجم نقدینگی بالا جذب سرمایه‌ها در این صندوق‌ها می‌تواند ضمن ایجاد آرامش در بازار‌های دیگر، تورم را کاهش داده و تولید و صنعت را پررونق کند.

شهرآبادی به مسوولان سازمان بورس پیشنهاد کرد: برای رونق فعالیت شرکتهای تأمین سرمایه تدابیر لازم را بیندیشند و مشکلات مربوط به این شرکتها از جمله موضوع ضمانت و کم‌کردن فرآیند بروکراسی را رفع کرده و سریعا این مجموعه‌های شکل گرفته و آغاز به فعالیت را تقویت کنند، چرا که در حال حاضر این بازار از حالت ایده‌آل خود بسیار فاصله دارد.

وی از برنامه‌های شرکت متبوعش، گسترش سرمایه‌ی صندوق تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان را عنوان کرد و گفت: در زمینه‌ی تامین مالی هم اکنون ۵ الی ۶ پروژه در دست داریم. اگر مجوز‌های لازم را دریافت کنیم حداقل ۲ الی ۳ پروژه اوراق مشارکت و صکوک در ماه‌های آتی سال جاری خواهیم داشت.

معاون تامین مالی شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان هم‌چنین دیگر کارهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری را «مشاوره به سرمایه‌گذاران، سبد‌گردانی، تهیه طرح‌های توجیهی برای پروژه‌های اقتصادی» عنوان کرد و گفت: ما در شش ماهه‌ی ابتدای سال همچنین به بازار‌گردانی سهام شرکت تجارت الکترونیک پارسیان مبادرت داشتیم.

وی گفت: هدف‌گذاری ما آن است که در میان‌مدت تبدیل به موفق‌ترین و پرکارترین شرکت تامین سرمایه در داخل کشور شویم و در بلند‌مدت یکی از شرکت‌های فعال و سرشناس در منطقه خاورمیانه به حساب آییم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.