پرداخت مطالبات بازنشستگان

جام جم آنلاین: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح از پرداخت اقساطی مطالبات بازنشستگان تحت پوشش این سازمان تا پایان سال خبر داد.

سردار حسین دقیقی گفت: مطالبات بازنشستگان نیروهای مسلح مطابق با قانون خدمات کشوری تاکنون در ۹ قسط به مبلغ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و آخرین قسط آن نیز به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان در خرداد ماه پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه هنوز ۶۰۰ میلیارد تومان از این مطالبات باقی مانده است، اظهارداشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در صورت تامین اعتبار مطالبات باقی مانده در ماههای آینده پرداخت خواهد شد.

سردار دقیقی با اشاره به اینکه در ماه جاری افزایش ۱۵ درصدی حقوق شاغلین و بازنشستگان محاسبه و به حسابشان واریز خواهد شد، افزود: این افزایش ماهیانه ۷۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در مجموع ۲۸۰ میلیارد تومان بابت افزایش حقوق در ماه جاری پرداخت خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، در مجموع طی ماه جاری افزایش حقوق به همراه حقوق ماهیانه بازنشستگان نیروهای مسلح هزار میلیارد تومان می شود که به آنها پرداخت خواهد شد.

بروز مشکل در تخصیص سود سهام شرکت پتروشیمی

سردار دقیقی در مورد پرداخت سود سهام شرکت پتروشیمی پارس نیز اظهارداشت: اختصاص سود سهام این شرکت براساس مصوبه دولت به سازمان ما تعلق می گیرد، اما با شرکت خصوصی سازی در مورد پرداخت این سود به مشکلاتی برخورد کرده ایم که امیدواریم هرچه سریع‌تر برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۹۰ هزار نفر از بازنشستگان مشمول قانون خدمات کشوری قرار گرفته و به آنها مطالبات شان پرداخت می شود، افزود: به طور میانگین به هر بازنشسته چهار میلیون تومان اختصاص پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه پرداخت مطالبات این افراد با فروش بخشی از سهام شرکت های پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی خراسان، پتروشیمی پردیس و مارون و همچنین سهام مخابرات پرداخت شده است، گفت: با توجه به اینکه بودجه دولتی ما کم است به همین دلیل برای پرداخت مطالبات بازنشستگان و افراد تحت پوشش نیروهای مسلح از فروش دارایی‌هایمان استفاده می کنیم.

وی افزود: بودجه دولتی ما در ماه جاری ۸۶۰ میلیارد تومان است در صورتی که ما باید هزار میلیارد تومان به افراد تحت پوشش سازمان نیروهای مسلح پرداخت کنیم.

سردار دقیقی درخصوص حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح اظهارداشت:براساس قانون، حقوق بازنشستگان ما ۲۰درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی بیشتر است.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. كريمي:

    سلام
    جانباز و ازاده هستم و الان بازنشسته اگر کارنکنم از گرسنگی همه مرده ایم بااین حقوق که میدهند چیزی نمونده که مبادرت به فروش کلیه و سایر اندامهایی که می توان پیوند زد کنم راهی جزاین نیست وگرنه با بی ابرویی میشودد

  2. جمال:

    سلام خجالت نکشید فزصت کردین سایتتان رابرو کنید

  3. مرتضي نيرومند:

    به نام خدا قرارشد ازهفته ی تامین اجتماعی ۱۰۰هزارتومان بااحتساب از اول سال به مستمری بگیران تامین اجتماعی پرداخت شود ولی ازشعبه شهر خود وبانک رفاه سئوال کردیم باتعجب اظهار بی اطلاعی ازاین ماجرا کردند ممنون میشویم اگرپاسخ دقیقی درزمان پرداخت یا واقعیت ماجرا بما مستمری بگیران بفرمائید اجرکم عندالله

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.