پرداخت پاداش شرکت‌‌های مخابراتی استانی براساس میزان پیشرفت

پرداخت پاداش شرکت‌‌های مخابراتی استانی براساس میزان پیشرفت

رئیس هیئت مدیره مخابرات با اشاره پیشرفت برخی شرکت‌های مخابراتی در سال گذشته، گفت: شرکت‌‌‌های استانی باید نسبت به میزان پیشرفت‌‌ پاداش بگیرند.
 
به گزارش فارس، مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت مخابرات امروز برگزار شد.

در این مراسم سید مصطفی سید هاشمی با اشاره پیشرفت برخی شرکت‌های مخابراتی در سال گذشته، اظهار داشت: شرکت‌‌‌های استانی باید بسته به میزان پیشرفت‌‌ پاداش بگیرند.

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: در سال گذشته، شرکت مخابرات استان مازندران توانسته بین شرکت‌های استانی خود را به مقام نخست برساند و این در حالی است که استانی که تاکنون مقام نخست را داشته است جا مانده که این موضوع اصلاً قابل قبول نیست.

بنابراین گزارش در ادامه این مراسم محمود قلی‌پور، مدیر عامل مخابرات استان سیستان و بلوچستان، در این خصوص، اظهار داشت: بهتر شدن برای شرکتی که در وضعیت خوب قرار دارد، بسیار سخت تر از شرکتی است که در وضعیت پایین قرار دارد.

وی گفت: یک شرکت در وضعیت پایین، می‌تواند با کمی صرفه‌جویی در هزینه، رشد سود داشته باشد اما برای شرکتی که این مراحل را پشت سر گذاشته، این روش مؤثر نخواهد بود.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان سیستان و بلوچستان، افزود: برای مثال در سال ۸۹، سود عملیاتی هر خط تلفن ثابت در یک استان ۲ هزار تومان و در استان دیگر ۱۱ هزار تومان بوده است.

قلی‌پور تصریح کرد: استانی که ۱۱ هزار تومان روی هر خط سود داشته، باید بسیار تلاش کند؛ اما استانی که ۲ هزار تومان سود داشته، با اندکی کاهش هزینه، می‌تواند از رشد ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدی برخوردار شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مخابرات‌های استانی در پیشرفت زیرساخت‌های کشور، گفت: شرکت‌های مخابرات استانی به دلیل تعامل با مسئولان محلی، قدرت عمل زیادی دارند.

مدیر عامل شرکت مخابراتی استان سیستان و بلوچستان توضیح داد: در سال ۸۷ و همزمان با خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، بسیاری از شرکت‌های مخابرات استانی، برنامه توسعه فیبر نوری داشتند که بیشترین حجم توسعه فیبر نیز در استان سیستان و بلوچستان بود.

وی گفت: در آن زمان به دلیل شرایط و مشغله‌های مخابرات، پیشنهاد شد که شرکت ارتباطات زیرساخت به صورت مستقیم وارد مناقصات فیبر نوری شود و مخابرات در این کار دخالت نکند.

قلی پور گفت: شرکت زیرساخت این پیشنهاد را نپذیرفت و قرار شد درصدی را به عنوان حق مدیریت به شرکت‌های مخابرات استانی پرداخت کند؛ زیرا شرکت زیرساخت می‌دانست که اگر بخواهد به صورت مستقیم در این کار وارد شود، در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان با ۲ برابر هزینه نیز قادر نخواهد بود.

وی تأکید کرد: تعامل مخابرات‌های استانی و مسئولان محلی، موجب افزایش قدرت عمل و نقش اجرایی مخابرات‌ها در استان‌ها شده است.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.