پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چای‌کاران در هفته آینده

رییس سازمان چای کشور اعلام کرد: هفته آینده ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران پرداخت می‌شود.

پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چای‌کاران در هفته آینده

به گزارش ممتاز نیوز از وزارت جهاد کشاورزی، «حبیب جهانساز» با بیان اینکه تاکنون حدود ۷۸۱ میلیارد تومان معادل ۵۰ درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است افزود: از این مبلغ، کارخانجات فرآوری چای تاکنون حدود ۶۳۱ میلیارد تومان سهم خود و دولت نیز ۱۵۰ میلیارد تومان از سهم خود را بابت مطالبات چایکاران پرداخت کرده‌اند.

رییس سازمان چای کشور اظهار داشت: با تسویه ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران در هفته آینده، سهم پرداختی دولت به ۲۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.

جهانساز با بیان این که تولید برگ سبز چای تاکنون ۴۹ درصد نسبت به مدت سال گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: تامین نقدینگی برای پرداخت به‌موقع پول چایکاران با توجه به افزایش تولید برگ سبز چای در سال جاری و افزایش هزینه‌های کارخانجات چای، کار سختی است.

وی میزان برگ سبز چای خریداری شده را تاکنون نزدیک به ۱۲۶ هزار تن به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان برگ سبز چای خریداری شده، نزدیک به ۴۷ درصد برگ سبز چای درجه یک و ۵۳ درصد برگ سبز چای درجه ۲ بوده است.

رییس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد بهای برگ سبز چای توسط کارخانجات فرآوری و ۲۵ درصد توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی ابراز داشت: تاکنون نزدیک به ۲۸ هزار و ۶۰۰ تن چای خشک از برگ سبز داخلی در کشور تولید شده است.

جهانساز، چین سوم برگ سبز چای را از نظر کمیت و کیفیت خوب ارزیابی کرد و گفت: اواخر هفته آینده چین سوم تمام و از دهم تا پانزدهم شهریور، چین چهارم یا چین پاییزه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.