پرداخت ۱ میلیون و ۲۲۰هزار فقره وام به نیازمندان

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره)گفت:اکنون ۱ میلیون و ۲۲۰هزار فقره وام جاری از سوی کمیته امداد به نیازمندان پرداخت شده است.

 
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، داود شاهانی(تراب)، معاون اداری و مالی این نهاد با حضور در برنامه جشن رمضان با اشاره به جایگاه قرض الحسنه در کمیته امداد امام خمینی(ره)گفت:قرض الحسنه در اسلام جایگاه والائی دارد و اثرات اقتصادی و اجتماعی آن قابل توجه است؛ این نهاد از بدو تاسیس در سال ۵۷ خدمات ارزشمندی را در بحث قرض الحسنه به ملت ایران ارائه داده است.
وی با اشاره به آموزه های دینی مبنی بر اینکه دادن صدقه به نیازمندان۱۰ پاداش و ارائه وام ۱۸ پاداش برای انسان دارد،افزود:با پرداخت وام عزت و کرامت خانواده بهتر حفظ می شود و همچنین خانواده  به تلاش بیشتر سوق داده می شوند  و در حالی که تامین مالی شده اند تلاش  می کنند تا در آینده این امر را جبران کنند.
وی ادامه داد: کمیته امداد نیز با توجه به آموزه های دینی و تکالیفی که در اساسنامه و چشم انداز امداد تعریف شده به دنبال آن است تا سنتهای حسنه را بیش از پیش در جامعه اسلامی ترویج  و اشاعه دهد  و از  مردم بخواهد تا به امر قرض الحسنه توجه خاص داشته باشند.
وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) تا کنون در پرداخت وام قرض الحسنه کارمزدی را دریافت نکرده است،تصریح کرد:قرض الحسنه باید به نیازمند پرداخت شود  و فقط در راه خدا باشد و در بازدریافت این قرض سختگیری و منتی در آن نباشد که با این تعریف نباید منافع مادی نقش داشته باشد و تنها بعد معنوی آن باید مورد توجه باشد.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم تا  پرداخت قرض الحسنه به نیازمندان را توسعه بیشتری بدهیم  و چنانچه مجبور شویم کارمزدی دریافت کنیم سه راه حل برای آن پیش بینی شده است که اولا از منابع امداد تامین شود و ثانیا خیرین در این زمینه کمک کنند تا این کار را سامان دهند و ثالثا چنانچه قرار شود که کارمزدی دریافت شود،مزد کار واقعی را دریافت نماییم؛ چرا که انتفاع در آموزه های دینی در ارتباط با قرض الحسنه وجود ندارد.
داوود شاهانی(تراب) در ارتباط با نحوه پرداخت وامهای قرض الحسنه برای نیازمندان اظهارداشت:متقاضیان با مراجعه به دفاتر کمیته امداد   می توانند از وامهایی این نهاد در زمینه اشتغال،مسکن،ازدواج،تحصیل و درمان و سایر وامهای کارگشایی بهره مند شوند.
 معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۴۰۰هزار فقره وام به نیازمندان از منابع کمیته امداد پرداخت شده است،خاطر نشان کرد: همچنین وامهایی که از تسهیلات بانکی پرداخت می شود این تعداد را به ۵/۱ برابر افزایش می دهد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که امید است با مشارکت مردم خیر و نیکوکار میزان پرداخت وام را به نیازمندان افزایش دهیم


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.