پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان به برنامه پزشک خانواده

۱۰م اسفند ،

دولت ۲۰۰ میلیارد تومان به پزشک خانواده اختصاص داده که حدود ۱۲۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس امروز ۱۰ اسفند در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی که در ستاد دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده بود افزود : آنچه که اکنون بیشتر اهمیت دارد این است که باید به حرف هایی که می زنیم عمل کنیم اما به خاطر گرفتاری های روزمره کمتر فرصت برنامه ریزی و مطالعه داریم .

وی در خصوص صحبت های طریقت مبنی بر اینکه باید پزشکان بخش های بیمارستانی را مدیریت کند گفت : می توانیم این کار را از یک بیمارستان آغاز کنیم که با اجرای آن در یکی از بیمارستان ها می توانیم آن را در کشور گسترش دهیم .

وی همچنین با بیان اینکه چرا پزشک خانواده ۱۷ سال اجرا نشده عنوان کرد : ما باید ایرادات اجرا نشدن آن را پیدا کنیم و صادق باشیم و صادقانه عمل کنیم .

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در حق بهداشت و درمان ظلم شده اظهار داشت : وزارت بهداشت از حدود ۶۱ درصد کل اعتبارات که در بخش بهداشت و درمان هزینه می کند به بخش پیشگیری و بهداشت کمترین توجه را می کند به طوری که اگربتوانیم پیشگیری را در کشور گسترش دهیم می توانیم هزینه درمانی را به طور قابل توجهی کاهش دهیم .

وی خاطر نشان کرد : دولت ۲۰۰ میلیارد تومان به پزشک خانواده اختصاص داده که حدود ۱۲۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و امیدواریم ما بقی هزینه ها را دولت هر چه زودتر برای اجرای بهتر پزشک خانواده پرداخت کند./ز۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.