پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به دانشجویان دکتری از فردا

امضاء تفاهم‌نامه‌ همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و بانک صادرات ایران

خبرگزاری آریا-تفاهمنامه‌ همکاری  میان بانک صادرات ایران و دانشگاه آزاد اسلامی برای ارائه تسهیلات به دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی، اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه آزاد به امضا رسید.

به گزارش آریا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی ،دکتر فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم انعقاد این تفاهم نامه که امروز در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت:بر اساس این تفاهمنامه مقرر شده است که وام ۱۰ میلیون تومانی قرض الحسنه بابت شهریه به دانشجویان دوره دکترای تسهیلات تکمیلی تعلق گیرد که این میزان حدود ۹۰ تا ۱۰۰ درصد شهریه دانشجویان را شامل می شود.

وی افزود: بدین ترتیب بخشی از قول ما مبنی بر کاهش ۲۰ درصدی شهریه دانشجویان با دادن وام قرض الحسنه که به آن سودی تعلق نمی گیرد و به تبع آن با حذف کارمزد و بهره همراه است محقق خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد:همچنین بر اساس تفاهم نامه مذکور ، به دو  هزار نفر از اعضای هیات عملی دانشگاه، ۲۰ میلیون تومان وام از طریق کارت اعتباری و به دو  هزار نفر از کارمندان دانشگاه آزاد در سراسر کشور ۱۰ میلیون تومان کارت اعتباری به عنوان وام تعلق گیرد.

دانشجو یادآور شد:تسهیلاتی نیز برای روسای واحدها و مراکز دانشگاهی و مدیران کل دانشگاه در نظر گرفته شده است.

محمدرضا پیشرو مدیر عامل بانک صادرات در مراسم امضاء این تفاهم‌نامه گفت:براساس این تفاهم‌نامه بانک صادرات، عاملیت اعطای تسهیلات منابع را به قشر دانشگاهی خواهد داشت؛ این امر از آنجا حائر اهمیت می‌شود که از مجموعه طیف دانشگاهی بخش عمده‌ای از آنان را دانشجویان دانشگاه آزاد تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: رویکرد بانک صادرات و هیأت مدیره بانک این بوده است که بتواند به قشر دانشگاهی کمک نماید؛ به طور حتم این تفاهم‌نامه هم برای بانک و هم برای دانشکاه منافع بسیاری را به همراه خواهد داشت.

مدیر عامل بانک صادرات با بیان اینکه براساس این تفاهم‌نامه شهریه دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد به صورت وام قرض الحسنه به آنها پرداخت خواهد شد، افزود: بانک برای تحقق این امر هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اختصاص داده است که با مدیریت دانشگاه این رقم به دانشجویان پرداخت خواهد شد.

پیشرو تصریح کرد:جلسات لازم جهت آمادگی در این خصوص طی هفته گذشته با مسؤلان بانک در تمام کشور انجام شده است و کارمندان بانک صادرات آمادگی دارند  تا از فردا پرداخت تسهیلات قرض الحسنه را به دانشجویان دکتری آغاز کنند.

وی اضافه کرد: بانک صادرات علاوه بر اعطای تسهیلات به دانشجویان برای پروژه‌های عمرانی و تجهیز واحد‌های دانشگاه آزاد نیز برنامه‌هایی را در دست اقدام دارد.

مدیرعامل بانک صادرات گفت: پرسنل دانشگاه، هیأت علمی و اساتید هم می‌توانند با استفاده از کارت اعتباری که داری شرایطی سهل بوده و حداقل ضمانت را می‌خواهد از امکانات بانک صادرات استفاده نمایند.

این تفاهمنامه امروز میان دکتر فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مهندس پیشرو، مدیرعامل بانک صادرات ایران با حضور مهندس خجسته معاون اداری و مالی دانشگاه در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به امضا رسید


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.