پردرآمدترین شرکت های خصوصی جهان در سال ۲۰۱۲

۱۰م دیماه ،

در بررسی ۲۲۰ شرکت خصوصی پردرآمد در جهان ، کمپانی های مواد غذایی ، دخانیات و سوخت بالاترین میزان فروش محصولات و درآمد را داشته اند.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز،به نقل از بازار خبر؛در فهرست پردرآمدترین شرکت های خصوصی جهان در سال ۲۰۱۲ ، که تغییرات اندکی نسبت به سال قبل در آن ملاحظه می شود ،‌کمپانی «کارگیل» (Cargill) با حفظ جایگاه خود ، بار دیگر رأس این فهرست را در اختیار خود در آورد.

«کارگیل» یک کمپانی چند ملیتی است که توسط بخش خصوصی مدیریت می شود. درآمد این کمپانی (که نزدیک به دو قرن از تأسیس آن می گذارد) از مواد غذایی ، نوشیدنی و دخانیات در سال ۲۰۱۲ به ۱۳۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسیده است . کارگیل در سال ۲۰۱۱ مرتبه سیزدهم بزرگترین شرکت های عمومی جهان را داشته است .

شرکت صنایع کخ (Koch Industries) یک شرکت آمریکایی چند ملیتی است که در زمینه صنایع هسته ای ،‌نفت و پالایش ،‌پلیمر ، کود و کاغذ فعالیت دارد. فروش محصولات این کمپانی در سال ۲۰۱۲ به ۱۱۵ میلیاد دلار رسیده است .

«مارس»‌(Mars)‌، این شرکت انگلیسی که به تولید خوشمزه ترین انواع شکلات (‌و مواد غذایی) معروف است در سال قبل ۳۳ میلیارد دلار از فروش محصولاتش درآمد کسب کرده است.

«بشل گروپ» (Bechtel Group) این شرکت در زمینه مهندسی و سازه در سان فرانسیسکو فعالیت دارد. کارگران و مهندسان «بشل» در بیش از ۴۰ کشور جهان مشغول می باشند . درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۲ به ۳۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسیده است .

«پرایس واتر هاوس کوپرز» (price water house coopers) ، بزرگترین شرکت مالی در جهان است . خدمات این شرکت در برگیرنده مشاوره مالی ، مالیاتی و حسابرسی می باشد که در ایران و ۱۵۰ کشور جهان نمایندگی دارد. درآمد این کمپانی طی ۴ سال قبل از ۲۸ میلیارد دلار به ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است .

پایلت فلاینیگ جی (pilot Flynig J) ،‌مجموعه فروشگاه های زنجیره ای و پمپ بنزینهای وسط جاده ای است که مقر آن در تنه سی آمریکا است . درآمد این شرکت خصوصی در سال ۲۰۱۲ به ۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید.

فروشگاه های زنجیره ای «پابلیکس» (publix) ، «پابلیکس» در ابتدا فعالیت خود را در سال ۱۹۳۰ با فروشگاه کوچکی آغاز کرد و در حال حاضر فروش محصولات غذایی آن در سال ۲۰۱۲ به ۲۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسیده است .

ارنست اند یانگ (Ernest & young) ، این شرکت حسابرسی در لندن واقع شده و درآمد آن در سال ۲۰۱۲ از ارائه خدمات حسابرسی ، مشاوره مالی و مالیاتی به ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است.

«لاوز تراول استاپس» (Loves Travel stops) درآمد مجموعه فروشگاه ها و پمپ بنزینهای جاده ای لاوز تراول استاپس در سال ۲۰۱۲ به ۲۲ میلیون دلار رسیده است .

«سی اند اس» (C&S) ؛‌فروشگاه های عمده فروش «سی اند اس» درآمد ناشی از فروش محصولات غذایی و دخانیات خود را در سال ۲۰۱۲ به ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسانده است .


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.