پردیس دانشگاه حکیم سبزواری راه‌اندازی می‌شود

۲۹ آبان ،

رییس دانشگاه حکیم سبزواری از راه‌اندازی پردیس این دانشگاه خبر داد.

به گزارش تفسیری سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، عباس محمدیان راه‌اندازی این پردیس را گام بلندی در جهت جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی عنوان کرد و با اشاره به پذیرش دانشجو در این پردیس از بهمن ماه سال جاری، گفت: ۸ رشته کارشناسی ارشد شامل مهندسی برق الکترونیک، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد، مهندسی معماری، مهندسی عمران با گرایش سازه، آموزش زبان انگلیسی و غیره در این پردیس پذیرش دانشجو خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه در هر رشته حداکثر ۱۵ نفر جذب می‌شود، خاطر نشان کرد: اگر تعداد متقاضیان کمتر از ۱۵ نفر باشد بدون برگزاری آزمون و از طریق بررسی رزومه علمی دانشجو و کسب بعضی حدنصاب‌های پذیرش انجام می‌شود و اگر بیشتر از ۱۵ نفر باشد آزمون داخلی توسط این دانشگاه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال پردیس دانشگاه در مقطع دکترا پذیرش دانشجو ندارد، ابراز داشت: اگر در سال آینده بخواهیم دانشجوی دکترا پذیرش کنیم باید از طریق برگزاری آزمون نیمه متمرکز وزارت علوم انجام شود.

محمدیان با بیان اینکه برابر مقررات و آیین‌نامه‌های موجود باید پردیس‌های دانشگاه خارج از محیط دانشگاه باشند، به تغییر کاربری یکی از ساختمان‌های متعلق به این دانشگاه برای ایجاد این پردیس خبر داد.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به بها کردن یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جهت تغییر کاربری این ساختمان ادامه داد: یکسری از امکانات همچون کتابخانه، بخش رایانه و غیره در دانشگاه فراهم شده است.

وی به کمبود اعتبارات اشاره کرد و گفت: همانند بقیه دانشگاه‌ها با کمبود اعتبار مواجه‌ایم که امیدواریم با جذب دانشجو از محل پردیس بتوانیم مابقی امکانات مورد نیاز خود را فراهم کنیم.

محمدیان میزان مساحت ساختمان پردیس این دانشگاه را ۱۵۰۰ متر مربع عنوان کرد.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه این پردیس موقعیت خوبی برای دانشجویان شاغل به تحصیل خارج از کشور فراهم کرده است، ابراز داشت: دانشجویان شاغل به تحصیل خارج از کشور در صورت تقاضای تبدیل به داخل کشور می‌توانند بها‌های خود را به یک سوم با تحصیل در این پردیس‌ها کاهش دهند.

وی با بیان اینکه بها‌های کارشناسی ارشد ۱۵ تا ۱۷ میلیون تومان است، گفت: در مهرماه سال ۹۲ در چند رشته دیگر ارشد و دکترا پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

وی افزود: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی این دانشگاه به نشانی www.hsu.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.