پرستویی: پرکارترین هنرپیشه‌ بیکارم

۲۶م آذر ،

پرویز پرستویی گفت: در سال جاری پیشنهادات بسیاری داشته‌ام و می‌توانم بگوییم پرکار ترین هنرپیشه بیکار هستم.

به گزارش ایسنا، این بازیگر سینما که در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز سخن می‌گفت، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۵ سناریو بر روی میز کاری‌ام است اما هیچ رغبتی برای بازی در آنها ندارم.

وی با اشاره به نقل قولی از عزت‌الله انتظامی که «من خجالت می‌کشم در این سینما کار کنم» خاطرنشان کرد: با این حرف دیگر حرفی برای من باقی نمی‌ماند.

پرستویی افزود: من تکلیف خودم را برای بازی روشن کرده‌ام بنابراین در انتخاب سناریو به زوایه‌های مختلف کار فکر می‌کنم و معتقدم در اجراء باید حرفی برای گفتن داشته باشم.

وی گفت: امسال که سهل است اگر تا ده سال دیگر فیلمی در چهارچوب باورهایی که دارم، پیشنهاد نشود کار نمی‌کنم.

بازیگر فیلم «آژانس شیشه‌ای» در بخش دیگری از سخنانش گفت: بعضی می‌گویند بازی در فیلم‌های دفاع مقدس شما را به کلیشه شدن سوق می‌دهد ولی من معتقد هستم خارج از هر تفکری دفاع مقدس، برهه‌ای از تاریخ کشور ما بوده است و باید به آن ارزش گذاشت.

پرستویی در عین حال گفت: اگر در کنار فیلم‌های دفاع مقدس کار بهتری برایم پیشنهاد می‌شد، آن کار را انتخاب می‌کردم. باید صدای یادگاران دفاع مقدس را که به جایی نمی‌رسد ما فریاد بزنیم.

وی آگاه سازی را وظیفه خود دانست و گفت: من باید بتوانم نقد کنم و مسئولان را از وضعیت موجود آگاه سازم.

پرستویی افزود: با نزدیکی به یادگاران دفاع مقدس به سهم خودم بسیاره‌خواهی، خود بزرگ بینی و توقع‌ام بسیار کاهش یافته است.

این بازیگر در بخش دیگری از سخنانش گفت: غم مردم غم من است و شادیشان شادی من و دلم می‌خواهد در کارم راحت و در کنار مردم باشم.

وی با تاکید بر لزوم سازگاری بازیگر با موقعیت‌های مختلف گفت: در بازی‌هایم کار خاصی نمی کنم، آنچه اتفاق می‌افتد جزو قواعد و قانون بازیگری است.

پرستویی با اشاره به ساخت خانه فرهنگ در یکی از روستاهای مناطق زلزله زده از طریق پول‌هایی که برای کمک به این مناطق جمع شده است، گفت: با این پول‌ها نه خانه می‌سازیم و نه مدرسه بلکه خانه فرهنگی در زمینی به متراژ دو هزار متر مربع ساخته می‌شود.

وی افزود: ۵۰۰ متر از این زمین مختص خانه فرهنگ بوده و در یک هزار و۵۰۰ متر دیگر به یاد جان باختگان این زلزله درخت کاشته می‌شود.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.