پرسرعت‌ترین اینترنت جهان با توان بارگذاری ۴۴ فیلم HD در یک ثانیه

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

محققان انگلیسی ادعا می‌کنند پرسرعت‌ترین ارتباط اینترنتی جهان را برقرار ساخته‌اند تا بر اساس آن بتوان با سرعت ۱٫۴ ترابیت در ثانیه وارد دنیای مجازی شد.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شبکه اینترنتی به قدری سریع است که با آن می‌توان ۴۴ فیلم سینمایی فشرده نشده با کیفیت HD را تنها ظرف یک ثانیه بارگذاری کرد.
 
روزنامه وال‌استریت ژورنال همچنین گزارش داد که در مدل آزمایشی، برای این فناوری از زیرساخت‌های "شبکه انعطاف‌پذیر"(Flexgrid) استفاده شد تا فاصله میان کانال‌های انتقال داده از میان برداشته شود که این زیرساخت‌ها معمولا با توان ۵۰ گیگاهرتز فعالیت می‌کند.
 
با افزایش میزان چگالی در فیبرهای منعطف، میزان کارایی شبکه برای انتقال داده تا ۴۲٫۵ درصد افزایش میابد که به نقل از کارشناسان این فرآیند را می‌توان در شبکه‌های استاندارد امروزی انجام داد.
 
مدل آزمایشی این شبکه فوق پرسرعت با همکاری دو شرکت مخابراتی BT و Alcatel-Lucent راه‌اندازی شد. آزمایش یاد شده در فیبر ۴۱۰ کیلومتری بین برج مخابراتی BT Tower در لندن و مرکز تحقیقاتی Adastral Park در شهر سوفولک بریتانیا انجام شد.
 
لازم به ذکر است که پیش‌ از این "موسسه پهن‌باند فعال ملبورن" توانسته بود در حالت آزمایشی شبکه اینترنت با سرعت بالاتر را ارایه دهد. اما این اولین باری است که این سرعت اینترنت در دنیای واقعی ارایه شده است.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.