پرسپولیس پر ستاره ، میهمان برزیلی ها /استقلال به دنبال ۳ امتیاز آلومینیومی

لیگ دوازدهم لیگ برتر از امروز پنج شنبه ۲۹ تیر ، با برگزاری ۵ دیدار، آغاز می شود و با برگزاری ۴ دیدار در روز جمعه ۳۰ تیر پیگیری می شود.

به  گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران امروز، ۲۹ تیر ۹۱، تیم های صنعت نفت آبادان ، پرسپولیس، فجرسپاسی- ذوب آهن اصفهان، صبای قم- پیکان، گهر دورود- ملوان و نفت تهران راه آهن شهر ری به مصاف هم می روند تا در نخستین دیدار فصل دوازدهم محک بخورند.

*دربی پرتغالی
صنعت نفت آبادان- پرسپولیس

در مهمترین دیدار امروز ۲۹ تیر ماه دو تیم پرسپولیس تهران و صنعت نفت آبادن در ورزشگاه تخصصی آبادان به مصاف هم می روند.

تیم پرسپولیس تهران امسال با تغییرات زیادی به استقبال لیگ می رود مانوئل ژوزه هدایت این تیم را بر عهده دارد و شهاب گردان ، محسن بنگر، مهدی قاضی، سید جلال حسینی، محمد رضا خانزاده ، افشین اسماعیل زاده، حسین ماهینی، مهرداد پولادی، کریم انصاری فرد و روبرتو سوسا بازیکنان تازه ملحق شده به این تیم هستند.

از طرف دیگر صنعت نفتی ها در این فصل با سرمربی گری ژوزه آلبرتو کاستا و ورودی های جدیدی از جمله مهدی دغاغله، نبی الله باقری ها، محمد مهدی الهایی ، ابوذر رحیمی، تکو، دیگو ملو، مارکو سیمیج، الیاس تهنوازی پور و محمد مختاری در مقابل پرسپولیس به میدان می روند.

پرسپولیس ها که به زمان مسابقات معترض بودند حالا باید در شرایطی به مصاف آبادانی ها بروند که علاوه بر اینکه تمرینات زیادی نداشته اند باید در زمین حریف به میدان بروند دیدار دو تیم در شرایطی برگزار می شود که هواداران سرخپوشان توقع زیادی از این تیم دارند.

پرسپولیس در فصل گذشته با ۴۲ امتیاز دوازدهم لیگ شد و صنعت نفت آبادان نیز با ۴۳ امتیاز دهم شد.

دیدار دو تیم پرسپولیس و صنعت نفت آبادان را شاید به نوعی بتوان دربی پرتغالی ها نامید چرا که هم کاستا و هم خوزه پر تغالی اند.

*دایی منصور، در یک محک ۳ امتیازی
نفت تهران- راه آهن

دو تیم نفت تهران و راه آهن شهر ری امروز ۲۹ تیر ماه در ورزشگاه دستگردی به مصاف هم می روند.

نفتی ها امسال با منصور ابراهیم زاده و جذب بازیکنانی مثل غفوری، امین حاجی محمد، ابوالفضل قربانی، وحید حمدی نژاد، مهدی خبیری، هادی شکوری و… به میدان می رود نفتی ها در فصل گذشته با ۴۹ امتیاز پنجم شدند.

راه آهنی ها امسال با هدایت علی دایی تمرینات خود را بسیار دیر شروع کردند.

راه آهنی ها با جذب بازیکنانی مثل محمد محمدی و پیروز قربانی به مصاف نفت می روند. راه آهن فصل گذشته عملکرد خوبی نداشت و با ۴۲ امتیاز یازدهم شد.

*خود زنی ویسی در جدال پدیده های احتمالی
صبای قم- پیکان

دو تیم صبا قم و پیکان در ورزشگاه یادگار امام به مصاف هم می روند صبایی ها امساال با سرمربی گری یحیی گل محمدی و جذب بازیکنانی از قبیل محسن خلیلی، مهدی مومنی، سعید لطفی و… به استقبال لیگ می رود.

پیکان، تیم تازه به لیگ راه یافته با سرمربی گری عبدالله ویسی به مصاف حریفان می رود.

ویسی مهره های از قبیل جلال کاملی مفرد ، رضا معقولی، ایمان مبعلی و جمعی از جوانان را جذب کرده است و باید دید گواردیولای ایرانی امسال چه عملکردی در مسابقات خواهد داشت.

*یاوری در مقابل ههمشهریان
فجر سپاسی شیراز- ذوب آهن
دو تیم فجر سپاسی شیراز و ذوب آهن اصفهان پنج شنبه ۲۹ تیر به مصاف هم می روند.

فجری ها امسال نیز با هدایت محمود یاوری و جذب بازیکنانی از جمله مجتبی ترشیز، بابک لطیفی ، علی مولایی و… به مصاف تیم ذوب آهنی ها می روند که امسال با رسول کربکندی قرار داد بسته است و مهره هایی مثل قاسم حدادی فر؛ سپهر حیدری، محسن مسلمان و… را جذب کرده است.

فجر سپاسی شیراز در فصل گذشته با ۴۱ امتیاز سیزدهم شد و ذوب آهن اصفهان نیز با ۴۵ امتیاز ششم شد.

*ملوان انزلی، گهر لرستان در کرج
البرز گهردورود – ملوان

دو تیم گهر دورود و ملوان بندر انزلی امروز ۲۹تیر ماه به مصاف هم می روند.

ملوانی ها با آمدن هدایتی از نظر مالی وضعیت به مراتب بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده ان امسال دوباره فرهاد پور غلامی سرمربی ملوان است و بازیکنانی مثل پژمان نوری،‌مازیار زارع و جواد شیرزاد و جذب این تیم شده اند.

از سوی دیگر گهر دورود تازه به لیگ راه یافته با هدایت مهدی تارتار و حضور بازیکنانی از جمله علیرضا نیکبخت واحدی، مجید باجلان، مهد همرنگ، مهد پروین و…

استقلال لیگ دوازدهم می روند تا شایستگی های خود را به اثبات برسانند.

*رونمایی از استقلال ۹۱ بدون ژنرال و میثاقیان
استقلال – آلومینیوم هرمزگان

تیم های استقلال تهران و آلومینیوم هرمزگان نیز در روز جمعه ۳۰تیر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. استقلالی ها امسال با هدایت قلعه نوعی و جذب مهره هایی مثل سیاوش اکبرپور، امیرحسین صادقی، میثم بائو، جان واریو و… یکی از مدعیان اصلی قهرمانی هستند که به مصاف تیم آلومینیوم هرمزگانی میروند که به تازگی و برای اولین بار به لیگ برتر آمده اند.
سرمربی تیم آلومینیوم هرمزگان اکبر میثاقیان است که با جذب بازیکنانی مثل امجد شکوه مقام، داوود دانش دوست، رسول پیرزاده و… قصد دارد تا توانایی های تیم خود را به اثبات برساند.
استقلالی ها در این فصل قصد دارند دیگر اشتباهات گذشته خود را جبران نکنند و امتیازات اوایل فصل را از دست ندهند. تماشای این دیدار آن هم در حالی که در ورزشگاه آزادی برگزار می شود بسیار تماشایی خواهد بود.

*داماش شهرباران در مقابل فرکی و یاران
داماش – فولاد خوزستان

دو تیم داماش وفولاد خوزستان نیز در روز جمعه ۳۰تیر ماه در ورزشگاه شهید عضوی رشت به مصاف هم می روند.

فولادی ها در این فصل با سرمربی گری حسین فرکی و جذب مهره هایی مثل ارشاد یوسفی، مهدی امیر آبادی، اسماعیل شریفات و مهدی نوری به مصاف داماش می روند که هم چنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند.

سرمربی داماش امید هرندی است و بازیکنانی مثل مهدی کیانی، امین متوسل زاده و رسول بروش و … امسال به این تیم جذب شده اند.

فولاد درفصل گذشته با ۴۰ امتیاز در رتبه ۱۴ وداماش نیز با ۴۴ امتیاز هفتم جدول شد.

*جدال خودروسازان
 تراکتورسازی تبریز – سایپا البرز

دوتیم تراکتورسازی تبریز و سایپا البرز روز جمعه ۳۰تیر ماه در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف هم می روند.

تراکتورسازی امسال با هدایت آنتونی اولیویرا و جذب مهره هایی مثل قاسم دهنوی، مهدی سیدصالحی و مهدی نصرتی و… به مصاف تیم سایپایی می رود که با هدایت مجتبی تقوی و جذب مهره هایی مثل سعید دقیقی، کاوه رضایی،مارسیو خوزه و … قصددارد تا جایگاه خوبی در جدول برای خود کسب کند.

سایپا در فصل گذشته با ۴۳ امتیاز هشتم و تراکتورسازی تبریز نیز با ۶۶ امتیاز دوم شد.

* شیرهای زرد به دنبال ۳ امتیاز مسی
سپاهان – مس کرمان

دو تیم سپاهان و مس کرمان روز جمعه ۳۰ تیر ماه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم می روند.

سپاهان امسال با هدایت کرانچار و جذب مهره هایی مثل خلعتبری و فرشید طالبی و محمد باقر صادقی به مصاف تیم مس کرمانی می رود که امسال سرمربی اش ابراهیم قاسمپور است و بازیکنانی مثل رضا عنایتی، حسین کاظمی، مهرداد کریمیان و … را جذب کرده است.

سپاهان فصل گذشته با ۶۷ امتیاز قهرمان فصل و مس کرمان نیز با ۴۳ امتیاز نهم شد.

با انجام این ۹ دیدار پرونده فصل اول لیگ برتر بسته می شود وتیم ها محک نسبی از تمرینات خود خواهند داشت. /ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.