پرسپولیس و سپاهان به دنبال جبران ناکامی در لیگ

۱۴اردیبهشت،

فینال جام حذفی در شرایطی برگزار می‌شود که پرسپولیس بدنبال کسب یک جام قهرمانی به افتخار مهدوی‌کیا است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پرسپولیس و سپاهان در حالی در فینال جام حذفی برابر یکدیگر صف آرائی خواهند کرد که این بازی بشدت تحت الشعاع خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا خواهد بود. دو تیم برای رسیدن به این مرحله از رقابت‌ها چهار تیم را از پیش روی خود برداشته اند. سپاهان ابتدا دو بر یک فولاد خوزستان را شکست داد. سپس یک بر صفر مس رفسنجان را از پیش روی برداشت و در ادامه صنعت نفت ابادان را با دو گل از گردونه رقابت‌های جام حذفی، حذف کرد. سپاهان در نیمه نهایی رقابت‌ها با استقلال روبه‌رو شد و با شکست این تیم در ضربات پنالتی راهی فینال رقابت‌ها شد.

از سویی دیگر پرسپولیس ابتدا ملوان را با نتیجه‌ی شش بر صفر درهم کوبید و سپس با برتری چهار بر یک برابر نفت تهران به مرحله‌ی بعدی گام گذاشت. در مرحله‌ی یک چهارم نهایی با برتری در دقایق اضافه برابر ذوب‌اهن راهی نیمه نهایی شد. در این مرحله با حذف داماش در ضربات پنالتی راهی فینال رقابت‌های جام حذفی شده است.

دو تیم سپاهان و پرسپولیس در ده سال اخیر، پنج بار در رقابت‌های جام حذفی با یکدیگر رقابت کرده‌اند، شرح نتایج بدست آمده به شکل زیر است:

تیم تاریخ نتیجه گل‌های پرسپولیس گل‌های سپاهان محل برگزاری مرحله
۱ پرسپولیس – سپاهان ۸۵/۶ ۱-۱ نیکبخت واحدی حمید شفیعی تهران رفت/ فینال حذفی
۲ سپاهان – پرسپولیس ۸۵/۶ ۱-۱ (پنالتی ۴-۲) ابراهیم اسدی حمید شفیعی اصفهان برگشت / فینال حذفی
۳ پرسپولیس – سپاهان ۸۶/۳ ۴-۱ فرزاد آشوبی عقیلی – کریمی (۳گل) تهران نیمه نهایی
۴ پرسپولیس – سپاهان ۸۸/۲ ۰-۱ مازیار زارع —- تهران ۱/۸ حذفی
۵ پرسپولیس – سپاهان ۹۰/۳ ۰-۰ (پنالتی ۴-۲) —- —- تهران ۱/۴ حذفی

از سویی دو تیم سپاهان و پرسپولیس سابقه‌ی قهرمانی در جام حذفی را هم دارند. پرسپولیس با ۵ قهرمانی و یک نایب قهرمانی دومین تیم پر افتخار جام حذفی است و سپاهان با سه قهرمانی، چهارمین تیم برتر در جام حذفی است. از نکات جالب رویارویی‌های سپاهان، قهرمانی این تیم در همه‌ی فینال‌هایی است که در آن حضور داشته است.

اما بزرگترین نکته حاشیه‌ای دیدار سپاهان و پرسپولیس به خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا مربوط است. او که قرار است پیش از آغاز بازی از فوتبال خداحافظی کند، می‌خواهد با جام قهرمانی از فوتبال خداحافظی کند و حتما بازیکنان پرسپولیس نیز بدنبال رقم زدن این اتفاق خوب برای او خواهند بود. از دیگر انگیزه‌های پرسپولیس برای پیروزی در این دیدار،‌عملکرد ضعیف پرسپولیس در لیگ برتر است. شاگردان گل‌محمدی که نتوانسته‌اند در طول فصل نتایج خوبی را کسب کنند، بدنبال جبران ناکامی در جام حذفی می باشند.

از سویی دیگر شاگردان کرانچار که باید برای قهرمانی در لیگ برتر انتظار اتفاقات عجیب و غریب باشند، بدنبال کسب جام حذفی می باشند تا ناکامی این فصل خود در آسیا و لیگ برتر را تا حد بسیاری کمرنگ کنند.

دیدار دو تیم روز یکشنبه، پانزدهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۷:۴۵ در ورزشگاه ازادی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.