پرفروش‌ترین کتاب مصور قرن بیستم بر صحنه تئاتر

۱۱م دیماه ،

حسن معجونی از ایفای نقش ناخدا هادوک در نمایش کمدی ˝تن تن و راز قصر مونداس˝ از پرفروش‌ترین کتابهای مصور قرن بیستم خبر داد.

حسن معجونی با اشاره به سپری کردن مراحل تمرین نمایش “تن تن و راز قصر مونداس” به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: ناخدا هادوک در نمایشنامه محمد چرمشیر هم همچون شخصیت ماجراهای تن‌تن و میلو یکی از اصلی ترین دوستان تن تن است و در مجموع نمایش حال و هوایی فانتزی و کمدی را به خود گرفته است.

معجونی در ادامه افزود: نمایش “تن تن و راز قصر مونداس” نوشته محمد چرم‌شیر و کارگردانی آروند دشت‌آرای روزهای تمرین خود را سپری می‌کند تا برای اجرای عمومی آماده شود. به احتمال بسیار زمان اجرای عمومی این نمایش هم از دوم بهمن ماه و درتماشاخانه ایرانشهر خواهد بود.

“تن تن و راز قصر مونداس” اولین تئاتر برگرفته شده از این داستان است و شخصیت‌های اصلی همان شخصیت‌هایی می باشند که توسط “ژرژ رمی” اهل بلژیک که با نام مستعار هِرژه نوشته شده‌اند.

هرژه با خلق پسری بنام تن تن توانست جذاب‌ترین، زیباترین و در عین حال پر فروش‌ترین مجموعه کتب‌های مصور قرن بیستم را به دنیا معرفی کند. در سال ۱۹۳۰ اولین داستان از این مجموعه فرار از شوروی بصورت سیاه و سفید چاپ شد . ۸ کتاب دیگر این مجموعه نیز در ابتدا بصورت سیاه و سفید به چاپ رسیدند و سپس در سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۵رنگی شدند. ماجراهای تن‌تن و میلو، دربارهٔ اتفاقاتی است که برای یک خبرنگار ماجراجو و دوستانش می‌افتد.

آتوسا قلمفرسایی به عنوان طراح لباس، محسن حسینی و امیرحسین طاهری به ترتیب برای بازی در نقش “فیلی پولوس” و “نستور” انتخاب شدند تا در کنار حسن معجونی، سعید چنگیزیان، سحر دولتشاهی و کاظم سیاحی ماجراهای تن‌تن را به تماشاخانه ایرانشهر بیاورند.

گروه هنرهای اجرایی ویرگول، تئاتر “تن تن و راز قصر مونداس” را برای اجرا اوایل بهمن‌ماه سال جاری در تماشاخانه ایرانشهر آماده می‌کنند.

انتهای پیام/۵۲/۵۳


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.