پرو، یک ایرانی را دستگیر کرد

پرو ۲ نفر از جمله یک شهروند ایرانی را به ظن طراحی حمله به شهروند اسرائیلی بازداشت کرد.

پرو، یک ایرانی را دستگیر کرد

به گزارش ممتاز نیوز، این خبر را پلیس پرو اعلام کرد و در رسانه های غربی از جمله رویترز و آسوشیتدپرس منتشر شده است.

رئیس پلیس پرو گفت که مظنون ایرانی قصد داشته در جریان برگزاری نشست “سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا–پاسفیک “اپک APEC ، به یک شهروند اسرائیلی حمله و او را به قتل برساند.

اسم این شهروند ایرانی ، “مجید عزیزی” اعلام شده است. پلیس پرو عکس و فیلم او را در مقر پلیس منتشر کرد.

پلیس پرو روز جمعه اعلام کرد یک ایرانی و یک تبعه پرو را دستگیر کرده است. پلیس پرو آنها را متهم کرده که در حال برنامه ریزی برای حمله به یک اسرائیلی بودند.

رئیس پلیس پرو (اسکار آریولا) در کنفرانس مطبوعاتی گفت این دستگیری ها پس از تحقیقات با هماهنگی سرویس های اطلاعاتی امنیتی خارجی انجام شد. به گفته او، این سرویس ها اطلاعات “حساس” در مورد یک شهروند ایرانی را ارائه کرده بودند. این شهروند ایرانی در ابتدای ماه مارس (ماه گذشته)‌ وارد پرو شده بود.

 وی گفت: “ما باید به سرعت عمل می‌کردیم زیرا امروز ( شهروند ایرانی) قرار بود پس از تشکیل یک هسته تروریستی برای از بین بردن یک شهروند اسرائیلی به ایران بازگردد”.

او شهروند ایرانی را مجید عزیزی ۵۶ ساله معرفی کرد و گفت این ایرانی به همراه شهروند اهل پرو روز پنجشنبه گذشته دستگیر شدند.

رئیس پلیس پرو گفت عزیزی همچنین دارای ملیت پرو از طریق ازدواج است و  از سال ۱۹۹۷ در این کشور زندگی می‌کند.

رئیس پلیس پرو ادامه داد پلیس همچنان به دنبال سومین فرد تحت تعقیب (اهل پرو) است که فکر می کنیم در این طراحی نقش داشته است.

 وزارت کشور پرو هم مدعی شد شهروند ایرانی (عزیزی) عضو یکی از نهادهای نظامی ایران است.

رئیس پلیس پرو  گفت عزیزی – که در ۳ مارس وارد لیما شد – پس از برداشت پول از یک دستگاه خودپرداز دستگیر شد. او به مدت ۱۵ روز اولیه تحت اتهامات تروریستی در زندان خواهد ماند.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.