پروازهای هواپیمایی بحرین به ایران و عراق از سرگرفته می شود

خبرگزاری فرانسه در ادامه این خبر نوشت،سال گذشته،پروازهای شرکت هواپیمایی گلف ایر به مقصد ایران و عراق – دو کشوری که رهبران شیعی آن از حاکم سنی بحرین که دارای جمعیت اکثرا شیعی است به دلیل سرکوب خونین مردم بحرین انتقاد کرده بودند ، از ماه مارس سال ۲۰۱۱ میلادی متوقف شده بود.

ایران و عراق از سرکوب مردم بحرین در تظاهرات اعتراض آمیز سال گذشته به رهبری شیعیان این کشور که خواستار اصلاحات مردم سالارانه بودند ، انتقاد کردند.

خبرگزاری رسمی بحرین اعلام کرد : شرکت هواپیمایی ملی بحرین ‘ گلف ایر’ ، پرواز و سرویس دهی به ایران و عراق را از ۲۰ سپتامبر سال ۲۰۱۲ میلادی در پی موافقت دولت بحرین از سر می گیرد.

بنابر اعلام گلف ایر ، با اعلام موافقت نهایی مقامات هوانوردی غیر نظامی کشورهای مقصد ، پروازهای این شرکت در عراق به شهرهای اربیل ، نجف و بصره و در ایران به شهرهای تهران ، مشهد ، شیراز و اصفهان بتدریج بین روزهای ۲۰ سپتامبر تا ۲۸ اکتبر ۲۰۱۲ میلادی ( ۳۰ شهریور تا ۷ آبان ) آغاز خواهد شد.

به گفته فعالان و گروههای مدافع حقوق بشر ، نیروهای عربستان سعودی در اواسط ماه مارس به منظور کمک به نیروهای امنیتی بحرین در سرکوب خونین معترضین بحرینی وارد این کشور ( بحرین ) شدند و دستگیری مخالفان حکومت بحرین پس از سرکوبی تظاهرات ادامه یافت.

ایران ضمن مخالفت با سرکوب تظاهرکنندگان در بحرین ، با ارسال نامه ای مداخله شورای امنیت سازمان ملل را برای توقف کشتار مردم بحرین خواستار شد.

نوری مالکی نخست وزیر عراق در سال ۲۰۱۱ میلادی هشدار داد مداخله در بحرین توسط همسایه سنی آن ( عربستان سعودی ) خطر بروز جنگ فرقه ای در منطقه را در برخواهد داشت و این هشدار درحالی اعلام شد که مقتدا صدر روحانی قدرتمند شیعی عراق در اوایل سال جاری میلادی از بحرینی ها خواست به تظاهرات ادامه دهند.

۱۶۸۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۹۰۶۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.