پروردگارا ! بندگیم را پذیرا باش

بخشندگی نثار گناهکاری است که توبه را در پناه قرآن، پیشکش حضورش می کند و تقدیر را به خوبی رقم می زند.

باشگاه خبرنگاران: دستان نیاز رو به آسمان است، ناله ها العفو را در اشک هایی از عجز می نوازد، سرنوشت ها نوشته شد و زندگی رقم خورد، پرونده گناه باز است و لطف بخشنده نثار بنده خاک می شود.

شب ۱۹ رمضان گذشت و سرنوشت ها رقم خورد. خوب و بدش برگردن ماند و احیای جان را می طلبد. شب ۲۱ رمضان شرمسار از بار سنگین گناه ناتوان مانده ای هنوز جای بندگی خالی است.

اینک شب ۲۳ رمضان رسیده کتاب خدا را به رسم ضمانت پیشکش حضورش می کنی، قسم به نام ستارگان عرش و زمزمه می کنیم ؛ تنها فرصتی تا به سحر باقی است و غرق در دنیای رنگین به رسم بی وفایی در برابرش سجده می کنی.

سندیت شب های قدر به گفته سیدقاسم رزاقی موسوی کارشناس مذهبی اینگونه بیان می شود: شب ۱۹ رمضان سرنوشت ها نوشته شده و تا تغییر سرنوشت ۲ شب باقی مانده، شب های ۲۱ و ۲۳ رمضان که با قلم آماده در برابر پروردگار حاضر می شویم و العفو را به زبان می آوریم، در روایات آمده که شب ۲۳ رمضان مهمتر از شبهای ۱۹ و ۲۱ رمضان است.

وی افزود:‌ شب ضربت خوردن حضرت علی(ع) (۱۹رمضان) و شب شهادت آن حضرت (۲۱ رمضان) شب رقم خوردن تقدیرهاست که سندیت شب ۲۳ رمضان بیشتر است و زمان بیشتری برای مناجات با خدا باقی است.

رزاقی موسوی عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) به این سه شب اکتفا نکرده و ۱۰ شب آخر ماه مبارک رمضان را به اعتکاف در مسجد می پرداختند این روایت حاکی از آن است که ۱۰ شب آخر ماه رمضان را به پاس شب های قدر احیا است و بنابر روایات متعدد این سه شب “قدر” نامید می شود.

در آخرین روزهای ماه رمضان توبه از گناه تنها فرصتی است که باقی مانده و شب پایانی قدر را به پاکی پرونده است تا به صبح بر معبود سجده کن که درهای آسمان باز است و بهشت جای پاکان است./ام

گزارش: مرضیه فرزعلیان


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.