پرونده‌سازی علیه حزب‌الله نمونه بارز حمایت از تروریسم است

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: تشدید فشار آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بر اتحادیه اروپا سبب شد تا شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در لیست گروه‌های تروریستی قرار گیرد و این در حالی است که حمایت‌های آمریکا از گروه‌های تروریستی همچون القاعده در سوریه نمونه بارز حمایت از تروریسم است.

“سیدهادی سید افقهی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در واکنش به اقدام اخیر اتحادیه اروپا مبنی بر قراردادن شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در لیست گروه‌های تروریستی گفت: طبیعی است که غرب با خروج مزدوران خود همچون گروهک تروریستی منافقین از لیست سیاه، گروه‌هایی همچون حزب‌الله لبنان را که در برابر منافع و خودکامگی‌های آنها ایستادگی کرده و نقشه‌هایشان را نقش بر آب می‌کند ، در این لیست تروریستی قرار دهد.
 
وی اقدام خصمانه غرب علیه حزب‌الله لبنان را اقدامی ضد اخلاقی و ضد قانونی تلقی کرد و افزود: غرب با جوسازی‌های منفی و هجمه تبلیغات علیه حزب‌الله لبنان و ایجاد فضای منفی، زمینه را برای ورود این گروه به لیست سیاه گروه‌های تروریستی فراهم کرده است.
 
افقهی با تاکید بر اینکه اقدام شوم اتحادیه اروپا بیانگر هراس غرب از به خطر افتادن منافعش در منطقه است، تصریح کرد: تشدید فشار آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بر اتحادیه اروپا سبب شد تا شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در لیست گروه‌های تروریستی قرار گیرد و این در حالی است که حمایت‌های آمریکا از گروه‌های تروریستی همچون القاعده در سوریه نمونه بارز حمایت از تروریسم است و نشان می دهد که غرب با حمایت‌هایش از گروه‌های تروریستی آنها را در زیر بال و پر خود می‌پروراند.
 
افقهی با بیان اینکه تحولات میدانی سوریه و کمک‌های حزب‌الله لبنان به ارتش این کشور، غرب را بر آن داشت تا با قراردادن شاخه نظامی حزب‌الله لبنان آنها را از فعالیت‌های خود بازدارد، اظهار داشت: منفعل شدن غرب در بحران سوریه، گروه‌های همسو با اهداف خصمانه آمریکا همچون گروه ۱۴ مارس را برای جلوگیری از پیروزی‌های میدانی ارتش سوریه در این کشور ترغیب کرد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطر نشان کرد: اقدام شوم اتحادیه اروپا برای حزب‌الله لبنان هیچ‌گونه ارزشی نخواهد داشت و این گروه همانند قبل به رفتار مسالمت‌آمیزش در منطقه ادامه خواهد  داد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.