پرونده مناجات‌خوانی در خیمه گشوده شد

به گزارش خبرنگار مهر، شماره مرداد ماهنامه خیمه با گفتگوی مفصلی با حجت‌الاسلام دکتر ناصر رفیعی منتشر شد.

وی در این گفتگو با اشاره به وضعیت منبر و منبری‌ها در کشور اذعان داشته است: افتادن منبر توی چالش‌های مالی از آسیب‌های جدی است. چشم و هم‌چشمی‌ روی دعوت منبری‌ها و مداح‌ها هم از آسیب‌های جدی منبرهای امروز است.

تعطیلی برنامه‌های هیات جامعه مداحان تهران در ماه رمضان گذشته که بنابر اعلام گزارش خیمه، نزدیک به ۱۰۰ سال قدمت داشته و در ۳۰ سال اخیر هرگز به تعطیلی کشیده نشده بوده، نیز موضوع  دیگری است که این شماره از این ماهنامه به آن توجه نشان داده است.

گفتگو با علی‌اصغر احمدی، پیرغلام اهل بیت (ع) و یادی از حاج علی نکویی نیز بخشی از دیگر از مطالب این شماره خیمه را تشکیل می‌دهد که در بخشی از آن و از زبان علی اصغر احمدی درباره این روزهای او می‌خوانیم: قدیم‌ترها روضه‌های زیادی داشتم که امروز ندارم و اگر هم داشته اشم با این بیماری نمی‌توانم سراغشان بروم. مهم این است که همین دور و بر هم که باشم، ارباب حواله می‌کند.

پرونده ویژه این شماره از خیمه به موضوع مناجات‌خوانی اشاره داشته است و با نوشتارهایی از سیدمحمد سادات اخوی با نام «چکه‌های ابر عرش» و«با کاروان شب» نوشته محمد صبوری نوکنده و گفتگوی حامد اردستانی  با حاج ماشاءالله عابدی درباره دعا و مناجات‌خوانی در تهران همراه شده است.

گفتگو با سیدقاسم موسوی قهار وعلیرضا بکایی نیز از دیگر بخش‌های این پرونده‌ است.

گشت و گذار در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن موضوع پرونده بخش قرآن این ماهنامه است که با گفتگویی با علیرضا بهرام‌پور درباره ترجمه‌های صورت گرفته از قرآن کریم همراه شده است.

بخش فرهنگی این شماره از خیمه نیز به سراغ جواد صادقی تهرانی رفته و با وی درباره کتابت اسماءالله به گفتگو نشسته است. حسین فتاحی نیز در این شماره از ماهنامه مذهبی کشور درباره کتاب‌های مذهبی به صحبت نشسته است.

ماهنامه خیمه با مدیرمسئولی محمدرضا زائری و قیمت ۳۰۰۰ تومان منتشر شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.