پروژه تحقیقاتی رایانش ابری در مرکز تحقیقات مخابرات به اتمام رسید

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

معاون پژوهشکده فناوی اطلاعات: پروژه تحقیقاتی رایانش ابری در مرکز تحقیقات مخابرات به اتمام رسید معاون پژوهشکده فناوری اطلاعات از اتمام پروژه رایانش ابری«ارائه راهکار مهاجرت به سمت رایانش ابری (Cloud Computing)درمراکز داده استانی» در مرکز تحقیقات مخابرات ایران خبر داد و گفت: طرح نهایی پروژه به منظور اجرا به سازمان فناوری اطلاعات سپرده می گردد.
 
مهدی فسنقری در گفت و گو با مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: پروژه تحقیقاتی «رایانش ابری ارائه راهکار مهاجرت به سمت رایانش ابری در مراکزداده استانی» از نظر قانونی و فنی استخراج و به پایان رسیده و طرح آن به طور کامل می تواند اجرا شود.
وی گفت: راهکارهای فنی و حقوقی مهاجرت مراکز داده استانی بر بستر رایانش ابری استخراج شده است.
 
وی با بیان این که رایانش ابری می‌تواند در بهره مندی از ظرفیت‌های مراکزداده‌ دیتا سنترها کمک به سزایی نماید، تصریح کرد: در صورتی که از امکاناتی که این فناوری در اختیار ما قرار می‌دهد بهره ببریم، می‌توانیم از تمام ظرفیت های مراکزداده‌های ۳۰ دیتا سنتر استانی به طور کامل استفاده کنیم و منابع پردازشی و ذخیره‌سازی را با توجه به نیازهای استان‌ها تقسیم کنیم.
 
معاون پژوهشکده فناوری اطلاعات گفت: رایانش ابری می تواند سبب شود تمام مراکزداده دیتاسنتر ها به هم متصل شده و این ابر کمک می کند از تمام ظرفیت ها به میزان برابری به نسبت نیاز استان‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات استفاده شود و این‌گونه نخواهد بود که از یک مرکزداده دیتاسنتر با ظرفیت بالا و یک مرکزداده دیتاسنتر با ظرفیت کمتری بهره ببریم.
 
فسنقری درپایان در خصوص برآورد هزینه و سرمایه مورد نیاز ان پروژه نیز خاطرنشان کرد : مدل اجرایی این پروژه استخراج شده اما هنوز طرح تحقیقاتی آن از نظر میزان سرمایه‌گذاری به‌صورت دقیق و کارشناسی بررسی نشده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.