پروژه «لاله» و احتمال استیضاح وزیر ارشاد

جام جم آنلاین: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ذکر این مطلب که دلایل وزارت ارشاد برای تولید فیلم «لاله» قانع‌کننده نبوده است، گفت: سابقه کارگردان فیلم قابل گذشت نیست.

علی مطهری با اشاره به این‌که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی به برخی سوالات پیرامون فیلم «لاله» پاسخ داده‌اند، به فارس گفت: دلایلی که رئیس سازمان سینمایی ارائه داد، نظر اعضای کمیسیون فرهنگی را جلب نکرد و ما در کمیسیون تصمیم داریم، ابتدا تذکر کتبی به وزیر ارشاد بدهیم، اگر موثر واقع نشد سوال از وزیر خواهیم داشت و اگر باز هم کارساز نشد، ممکن است به استیضاح وزیر منجر شود.

او در ادامه با بیان این مطلب که دلایل وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی نظر اعضای کمیسیون فرهنگی را جلب نکرده، افزود: همه اعضای کمیسیون با اجرای پروژه مخالف بودند و ادله رئیس سازمان سینمایی این بود که پروژه مذکور جایگاه زن ایرانی در بین مردم دنیا را مشخص خواهد کرد و آن تصوراتی را که نسبت به زن ایرانی وجود دارد، از بین خواهد برد. همچنین ‌دوستان مدعی بودند ‌کارگردان این فیلم هم آنچنان که نقل شده، سابقه بدی ندارد، در حالی که ما هر دو دلیل را رد کردیم.

مطهری با بیان این‌که قهرمانی یک خانم در رالی اتومبیلرانی نشان‌دهنده جایگاه زن ایرانی نیست، گفت: این چیزی نیست که برای غربی‌ها جاذبه داشته باشد و جایگاه زن ایرانی را ارتقا دهد، ضمن این‌که سابقه کارگردان هم بالاخره قابل توجه است.

موضوع تولید فیلم «لاله» که طی ماه اخیر با حواشی بسیاری همراه بوده است، در حاشیه جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مطرح شد. هزینه پیش‌بینی شده برای این فیلم که درباره «لاله صدیق» ورزشکار اتومبیلرانی است، هفت میلیارد تومان است.

سازمان سینمایی کارگردانی این فیلم را به اسدالله نیک‌نژاد سپرده که پیش از این سابقه حضور در برخی کمپانی‌های فیلمسازی هالیوود را داشته است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.