پرچم آمریکا در آنکارا به آتش کشیده شد

صدها نفر از مردم ترکیه با هدف به تصویر کشیدن خشم خود از فیلم موهن و ضد اسلامی منتشر شده که تظاهرات گسترده مسلمانان را به همراه داشته است،‌ مقابل سفارت آمریکا در آنکارا تظاهرات کردند و پرچم آمریکا را آتش زدند.

به گزارش سرویس بین‌المللممتازنیوز، شبکه پرس تی وی در پوشش تظاهرات مردم ترکیه،‌ در خبری ضمن اشاره به حضور حزب سعادت ترکیه در جریان این تظاهرات،‌ نوشت که معترضان شعارهای ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی سر دادند و تولید فیلم آمریکایی اسرائیلی توهین به پیامبر اسلام را غیر انسانی و عملی زشت توصیف کردند.

پرس تی وی نوشت: رئیس حزب سعادت ضمن اشاره به ماهیت تروریستی دولت آمریکا به عنوان عامل اصلی پشت پرده تمام خشونت ها در منطقه اعلام کرد: آمریکای ظالم مسئول تمام خونریزی ها در منطقه است؛ رئیس حزب سعادت همچنین خواستار اقدام جدی دولت ترکیه علیه این فیلم ضد اسلامی شد و گفت که انتقاد سطحی «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه از این فیلم موهن، مردم ترکیه را قانع نکرده است.

بر اساس خبر منتشر شده در پرس تی وی،‌ معترضان خشمگین در ترکیه همچنین از حامیان آمریکایی و صهیونیستی این فیلم کفرآمیز انتقاد کردند و خواستار محاکمه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان این فیلم شدند؛ تظاهرات مردم ترکیه تحت اقدامات شدید امنیتی صورت گرفت و تظاهرات کنندگان نیز نهایتا همزمان با سر دادن شعار «الله اکبر»، پراکنده شدند.

ساعات آغازین روز جمعه نیز صدها معترض ترکیه ای بعد از نماز جمعه در اعتراض به این فیلم ضد اسلامی در خیابان های شهر استانبول تظاهرات کردند و پرچم های آمریکا و اسرائیل را آتش زدند و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

تظاهرات امروز در ترکیه همزمان با سفر ژنرال «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به این کشور صورت گرفته است؛ انتظار می رود که دمپسی در این سفر درباره بحران در سوریه و مسائل امنیت داخلی ترکیه با همتایان ترکیه ای خود گفت‌وگو کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.