پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد منور رضوی برافراشته شد

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

پرچم سیاه عزای سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر فراز گنبد منور حرم مطهر حضرت رضا(ع) iبه اهتزاز درآمد.

به گزارش تفسیری خبرنگار ویژه‌نامه محرم باشگاه خبرنگاران، همزمان با آخرین روز ماه ذی‌الحجه طی مراسمی با شکوه در صحن آزادی با حضور خادمان بارگاه منور رضوی، آئین تعویض پرچم گنبد و پوشش ضریح مطهر حرم ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع) برگزار شد.

این مراسم در میان حزن و اندوه زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه‌سرایی ذاکر اهل بیت(ع) توسط حاج رضا  انصاریان آغاز شد.

در ادامه پوشش ضریح مطهر با آدابی ویژه تعویض و سپس خادمان سادات حرم مطهر رضوی برای تعویض پرچم سیاه عزای حسینی iبه سمت گنبد منور رضوی روانه شدند.

رئیس اداره انتظامات حرم مطهر رضوی در حاشیه این مراسم معنوی گفت: این مراسم در طول سال iبه صورت رسمی در میلاد حضرت رضا(ع) و آغاز ماه محرم‌الحرام برگزار می‌شود.

محمد توکلی تصریح کرد: پرچم سیاه عزای حسینی مزین iبه آیه شریفه «نصر من الله و فتح قریب»، توسط تعدادی از خادمان طی تشریفات و آیینی خاص همراه با ذکر و مدح ائمه معصومین(ع) و قرائت صلوات خاصه iبه بالای گنبد منور انتقال یافت.

وی در ادامه با بیان اینکه پوشش ضریح مطهر و پرچم گنبد بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج(ع) در اعیاد و شهادت‌ها تعویض می‌شود، اظهار داشت: در ایام شهادت رنگ پرچم و پوشش ضریح مشکی و در اعیاد و میلاد ائمه هدی(ع) پوشش و پرچم iبه رنگ سبز است.

توکلی در پایان قدمت و پیشینه برگزاری مراسم تعویض پرچم را مربوط iبه دوران صفوی دانست و افزود: البته این آئین در طول تاریخ، دارای فراز و نشیب‌های مختلفی بوده است، ولی شکل فعلی اجرای آن، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.