پزشکان خانواده متخصص پزشک خانواده می شوند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

افتتاح بزرگترین کتابخانه مرکزی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، تقدیر از نفرات برتر بردهای تخصصی پزشکی و متخصص شدن پزشکان خانواده مهمترین اتفاق بسته سلامت بود.

به گزارش تفسیری سرویس علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ افتتاح بزرگترین کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد در دانشگاه علوم پزشکی تهران که اولین کارت عضویت آن را وزیر بهداشت دریافت نمود، مهمترین اتفاق این هفته بود .این کتابخانه با زیربنایی حدود ۱۰ هزار متر در ۱۱ طبقه احداث شده و حاوی بخش هایی مثل سالن کتابخانه دیجیتالی است.

 یکی از مسولان این کتابخانه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: کار این کتابخانه دقیقا شبیه به عابر بانک است که دانشجو بدون حضور کتابدار می تواند منابع مورد نیاز خود را امانت دهد و تمدید کند و حتی کتاب مورد نظر را انتخاب کند.

لاریجانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه افزود: حدود ۱۸ هزار پایان نامه پزشکی در این کتابخانه وجود دارد و ۸۰ هزار کتاب پزشکی و ۴ هزار کتاب فرهنگی هم قابل دسترس است.این کتابخانه بزرگترین کتابخانه پزشکی کشور است و شاید در منطقه بهترین باشد و مهمتر از آن دسترسی به منابع است.

بیش از ۵۰ درصد بردهای تخصصی تقدیر شدند

لاریجانی  تصریح نمود: بیش از ۵۰ درصد رتبه های برتر بردهای تخصصی و فوق تخصصی بیش از ۵۰ درصد رتبه های اول پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی مراسمی تقدیر شدند.

پزشکان خانواده می توانند متخصص پزشک خانواده شوند

دستجردی، وزیر بهداشت در ادامه گفت: پزشکانی که در در برنامه پزشک خانواده در سر تاسر کشور خدمت نمودند و ۳ سال در آنجا ماندگاری داشتند می توانند تقاضا نمایند و پس از ثبت نام بدون آزمون وارد تخصص پزشک خانواده شوند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.