پسر، پدر کش دستگیر شد

خبرگزاری آریا- پسری که با انگیزه قبلی اقدام به قتل پدرش در شرکت وی کرده بود، به دام پلیس فتاد.
به گزارش خبرنگار انتظامی آریا، در ۱۱:۰۰، سی ام فروردین ماه امسال، وقوع یک فقره فوت مشکوک در طبقه چهارم یک مجتمع تجاری واقع در فلکه صادقیه، به مأموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض اعلام شد .
با حضور مأموران کلانتری در محل ، فردی به هویت احمد ( ۳۷ ساله ) به مأموران اعلام کرد که پدرش به هویت علی ( ۵۸ ساله ) به علت مشکوکی در محل کارش فوت کرده است .
با بررسی های مقدماتی مأموران کلانتری مشخص شد که مقتول بر اثر اصابت ضربات جسم نوک تیز به قتل رسیده که بلافاصله موضوع به پلیس آگاهی تهران بزرگ و قاضی کشیک ویژه قتل اعلام شد .
با حضور آقای روشن ، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران ، کارآگاهان اداره دهم و عوامل تشخیص هویت در محل جنایت ، بررسی های اولیه نشان از اصابت ضربات جسم نوک تیز به ناحیه شکم و سینه مقتول داشت که بلافاصله پرونده مقدماتی با موضوع قتل تشکیل و به دستور قاضی روشن ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
بررسی صحنه جنایت توسط کارآگاهان اداره دهم و عوامل تشخیص هویت نشان از آن داشت که ساعت ها از مرگ مقتول گذشته ؛ همچنین در ادامه بررسی ها مشخص شد که درب ورودی شرکت ضد سرقت بوده و امکان تخریب آن وجود ندارد . با ادامه تحقیقات از محل جنایت کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که شرکت مجهز به دوربین های مداربسته بوده ، اما دستگاه DVR ( دستگاه ضبط کننده تصاویر دوربی ن های مداربسته ) به سرقت رفته است .
با توجه به دلایل و شواهد بدست آمده از صحنه جنایت که احتمال دخالت افراد نزدیک به مقتول را در این جنایت متصور می ساخت ، کارآگاهان اداره دهم به تحقیق از دوستان و اعضای خانواده مقتول پرداخته و اطلاع پیدا کردند که فقط یکی از فرزندان مقتول به هویت محمود (۳۱ ساله) نزد پدرش مشغول به کار بوده و علاوه بر کلید درب ورودی شرکت ، خودرو متعلق به مقتول نیز در اختیار وی می باشد .
با توجه به دلایل و مدارک بدست آمده از محل جنایت ، کارآگاهان به تحقیق از محمود . م پرداخته ، اما در تحقیقات اولیه منکر هرگونه اطلاع و دخالت خود در قتل شد .
محمود، در اظهارات اولیه خود مدعی شد که چون پدرش از شب گذشته به منزل مراجعه نکرده ، به همراه برادرش ( احمد . م ) به دفتر کار پدرشان رفته و در حالیکه برادرش ( احمد ) در ماشین منتظر مانده بود ، وی وارد شرکت شده و پس از باز کردن درب شرکت با جسد پدرش روبرو شده است .
در شرایطی که محمود همچنان منکر هرگونه دخالت و یا اطلاع خود از قتل پدرش شده بود ، کارآگاهان با اخذ دستور قضایی به محل سکونت وی در خیابان آیت الله کاشانی رفته و در بازرسی از این محل موفق به کشف وسایل خارج شده از شرکت از جمله دستگاه DVR شدند .
با کشف وسایل شرکت از محل سکونت محمود ، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و در اولین اعترافات خود به کارآگاهان گفت : از سه روش پیش تصمیم به قتل پدرم گرفته بودم.
متهم در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفت : از چند روز قبل به علت اختلافاتی که با پدرم پیدا کرده بودم ، تصمیم به قتل وی گرفتم . در روز دوشنبه مورخه ۲۸/۰۱/ به دفتر پدرم آمده اما او در شرکت نبود ؛ با تلفن همراهش تماس گرفته و عنوان کرد که امروز ( دوشنبه ) نمی تواند به شرکت بیاید . من نیز که یک عدد چاقو با خود به همراه داشتم ، چاقو را در محلی پنهان کرده و مجددا در ساعت ۱۰:۳۰ روز سه شنبه به شرکت پدرم آمدم . در داخل شرکت ، پدرم به همراه سه نفر از دوستانش در حال صحبت کردن در خصوص معاملات انجام شده بودند ؛ به همین علت منتظر ماندم تا صحبت هایشان به پایان برسد و دوستان پدرم از شرکت خارج شوند . پس از خارج شدن دوستان پدرم ، در حالیکه وی روی مبل نشسته بود ، با چاقویی که از روز قبل در داخل شرکت پنهان کرده بودم ، یک ضربه به سینه او زدم ؛ پدرم از جایش بلند شده بود که چند ضربه دیگر به سینه و شکم وی وارد کردم و او بر روی زمین افتاد . پس از آن با برداشتن دو فقره چک از داخل جیب های وی ، سوئیچ خودرو ، کیس کامپیوتر و دستگاه DVR دوربین های مداربسته ، از شرکت خارج شدم.
به گزارش آریا، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت : ” با توجه به اعتراف صریح متهم ، متهم با قرار بازداشت موقت جهت انجام تحقیقات تکمیلی و مشخص شدن انگیزه اصلی ارتکاب جنایت ، در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.