پشت پرده افزایش قیمت خودرو

پشت پرده افزایش قیمت خودرو

عصر خودرو : پشت پرده افزایش قیمت خودرو را منتشر شد.

  به نقل از مهر، کمیته قیمت‌گذاری خودرو که زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کند، چگونه پذیرفت که قیمت خودروها را افزایش دهد.
یک مقام مطلع در این باره به خبرنگار مهر گفت: خودروسازان با ارائه دلایلی به کمیته قیمت‌گذاری خودرو خواستار افزایش ۵۰ تا ۶۵ درصدی قیمت خودرو شده بودند.
وی درباره دلایل خودروسازان برای افزایش ۵۰ تا ۶۵ درصدی قیمت خودرو اظهارداشت: ۲٫۵ تا ۳ برابر شدن قیمت ارز، افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت فولاد، ۳۰۰ درصدی قیمت پلیمر، ۱۵۰ درصدی قیمت آلومینیوم و ۱۲۰ درصدی قیمت مس و روی و همچنین افزایش قیمت محصولات دیگری چون الیاف نساجی ، لاستیک و پلاستیک از دلایلی بود که خودروسازان برای افزایش قیمت به آنها اشاره کرده بودند.
این مقام مطلع ادامه داد: البته کمیته قیمت‌گذاری خودرو در نهایت با این پیشنهاد مخالفت کرد و قرار شد در فاز اول قیمت محصولات ایران خودرو به طور میانگین ۱۰ درصد و سایپا، پارس خودرو و مدیران خودرو به طور میانگین ۱۸ تا ۲۰ درصد افزایش یابد.
وی اعلام کرد: ظاهرا در فاز دوم افزایش قیمت خودرو که به زودی عملیاتی خواهد شد، قیمت خودرو به طور میانگین ۱۵ تا ۲۰ درصد دیگر افزایش خواهد یافت.

سه شنبه ۱۸ مهر   ۱۵:۵۵


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.