پلیس بلژیک ۱۲۰تظاهرات‌کننده معترض به فیلم اهانت‌آمیز به پیامبر را دستگیر کرد

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان ضمن سردادن شعارهای ضد امریکایی و ستایش از حضرت محمد ( ص ) پرچم امریکا را به آتش کشیدند.

در این تظاهرات که در منطقه مسلمان نشین بورگیرهوت بروکسل برگزار شد، تظاهرات کنندگان شعارهایی علیه آمریکا سر داده و پرچم آمریکا را نیز به آتش کشیدند.

پلیس آنتویرپ با مسدود ساختن راه معترضان به سمت یک گذرگاه اصلی شهر وارد درگیری با شرکت کنندگان در تظاهراتی شد که با ارسال پیامک توسط مسلمانان سازماندهی شده بود .

این تظاهرات که در ابتدا با چند ده نفر آغاز شد اندک اندک به تعداد تظاهرات کنندگان افزوده شد و زمانی که صدها نفر در این تجمع مشارکت کردند، قصد داشتند در خیابان اصلی به تظاهرات بپردازند که پلیس مانع از پیشروی آنها شد و درگیری بین تظاهرات کنندگان و پلیس روی داد.

با این تظاهرات مسلمانان بلژیک نیز به موج اعتراضات علیه یک فیلم موهن ساخت امریکا پیوست که احساسات مسلمانان سراسر جهان را جریحه دار کرد.

سخنگوی پلیس آنتویرپ با اشاره به اینکه در مقابله با معترضان از اسپری فلفل و باتوم استفاده شده است ادعا کرد که در درگیری پلیس با تظاهرکنندگان به کسی آسیبی نرسیده است .

بگفته وی دستگیر شدگان برای تعیین هویت به ایستگاه های پلیس انتقال یافتند و بعدا آزاد خواهند شد.

رهبر یک گروه اسلام گرای بلژیک از جمله کسانی بود که در جریان این اعتراضات توسط ماموران پلیس دستگیر شده است .


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.