پلیمری ها به بورس کالا رونق دادند

۵ هزار و ۶۶۰ تن انواع محصولات پلیمری به ارزش بیش از ۱۲۶ میلیارد ریال در اولین روز مرداد داد و ستد شد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، روز گذشته (اول مرداد) ۶۹ هزار و ۱۲۰ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۹۸۶ میلیارد ریال در بخش معاملات فیزیکی بورس کالای ایران معامله شد.

بر پایه این گزارش، در گروه محصولات صنعتی و معدنی ۵۲ هزار و ۱۳۰ تن کالا به ارزش بیش از ۷۷۳ میلیارد ریال، در گروه محصولات کشاورزی ۵۳۵ تن کالا  به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال و در گروه فرآورده های نفت و پتروشیمی  ۱۶ هزار و ۴۴۵ تن کالا به ارزش بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

بورس کالای ایران اعلام کرد که در گروه قیر، شرکت های نفت پاسارگاد تهران، اراک، شیراز،آبادان،بندرعباس و شرکت قیر آکام ۹ هزار و ۱۱۵ تن انواع قیر را به ارزش بیش از ۶۳  میلیارد ریال در تالار معاملات این بورس به فروش رساند.

رشد ۱۰ درصدی ارزش معاملات فرآورده های نفت و پتروشیمی در چهار ماه ۹۱

در چهار ماه نخست امسال ارزش معاملات انواع فرآورده های نفت و پتروشیمی در بورس کالای ایران از مرز ۲۲ هزار و  ۷۰۰ میلیارد ریال فراتر رفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

با استقبال مجتمع های بزرگ پتروشیمی کشور از عرضه انواع محصولات در بورس کالا و در پی آن مصرف کنندگان این دسته از کالاها، افزون بر ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار تن انواع فرآورده های نفت و پتروشیمی در دوره یادشده بورس داد و ستد شد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.