پنالتی سپاهان درست نبود

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان معتقد است که پنالتی سپاهان در دیدار برای استقلال صحیح نبوده و فغانی ۲ صحنه دیگر مشکوک به پنالتی را نیز اشتباه قضاوت کرده است.

محرم نویدکیا

 

پرویز سیار در مورد داوری دیدار استقلال و سپاهان و تاخیر در آغاز این بازی گفت: یکی از اعتراض‌های من این است که در آغاز مسابقات ما بی‌نظمی وجود دارد. تا به حال یک بار ندیدم که اگر ساعت ۲۲:۱۵ به عنوان ساعت آغاز یک بازی مشخص شده باشد دیدار در همان ساعت برگزار شود. حتی برای آغاز بازی‌ها تاخیر ۱۱ دقیقه‌ای هم دیده‌ام. از همه داوران می‌خواهم که بازی‌ها را سر ساعت برگزار کنند.

این کارشناس داوری از صحنه‌ای در دقیقه ۲۸ دیدار آغاز کرد و گفت: در این لحظه خطایی روی مجیدی اتفاق نیفتاد و داور به درستی تشخیص داد. به نظرم وقتی مجیدی در حال حرکت بود پایش به زمین گرفت و سرنگون شد. فغانی در این صحنه با دقت بسیاری کار کرد و به سبب تمارض به این بازیکن اخطار نداد. وقتی هم که داور نتواند به شکل قطعی تشخیص دهد بازیکن تمارض می‌کند؛ ناجوانمردانه است و این صحنه‌ها را بر اساس حدس و گمان نمی‌توان سوت زد.

وی به دقیقه ۳۸ بازی رسید و دربارهٔ صحنه آفساید عنوان کرد: در این صحنه آفساید بسیار زیبایی گرفته شد و داور به درستی تشخیص داد. ۲ دقیقه بعد هم کامرانی‌فر با دقتی مثال‌زدنی آفسایدی را اعلام کرد که بی نهایت سخت بود.

سیار در مورد اخطاری که فغانی در دقیقه ۴۵ به مجیدی داد عنوان کرد:به نظرم این اخطار سخت‌گیرانه بود زیرا او در حال ورود به محوطه جریمه بود و پشت او نیز یک بازیکن وجود داشت. علاوه بر این در محوطه جریمه هم یک بازیکن حضور داشت وقتی مجیدی یک بازیکن را دریبل می‌زند و وارد محوطه جریمه می‌شود یعنی شانس گل زدن دارد و گرفتن این موقعیت غیر ورزشی است اما وقتی مجیدی وارد محوطه جریمه شد یک بازیکن و پشت سر آن هم دروازه‌بان حضور داشت. اخطار برای زمانی است که شانس گلزنی وجود دارد. اگر به سبب خشونت نبود این صحنه اخطار نداشت.

او با اشاره به صحنه مشکوک به پنالتی در دقیقه ۵۳ اظهار داشت: ۵ بار حرکت آهسته این صحنه را دیدم و نتوانستم تشخیص دهم چه خطایی صورت گرفته است. اصلا آن صحنه را پنالتی نمی‌دانم و متوجه نشدم چه اتفاقی افتاد. وقتی من متوجه نشدم یعنی اشتباه می‌کنم و یا اینکه واقعا هیچ اتفاقی نیفتاده است.

سیار در مورد پنالتی نگرفته شده سپاهان در دقیقه ۶۵ نیز اظهار داشت: مشخص بود که خطای بازیکن استقلال پنالتی است ولی فغانی آن را اعلام نکرد. این صحنه را با صحنه قبلی مقایسه می‌کنم. حتی مزدک میرزایی هم چند بار اعلام کرد که این صحنه واضح‌تر از صحنه قبلی بود که داور برای سپاهان اعلام پنالتی کرده بود.

پیشکسوت داوری ایران به صحنه مشکوک دیگری اشاره کرد که این بار در دقیقه ۷۳ رخ داده بود و گفت: خطا روی بازیکن استقلال به وضوح پنالتی بود که گرفته نشد. به نظر من بازیکن سپاهان به بازیکن استقلال پشت پا زد و سبب شد او سکندری بخورد، اما بازیکن استقلال خود را روی زمین نینداخت ولی به هر حال این صحنه پنالتی بود.

وی به بازیکنان پیشنهاد‌ کرد و گفت اگر در شرایطی قرار گرفتند که به سبب سرعت بسیار وارد دروازه شدند پشت خود را به زمین بازی کنند و صورت خود را بگیرند. آنها با این کار به کمک داور نشان می‌دهند که قصدی برای ایجاد مزاحمت برای دروازه‌بان ندارند در غیر این صورت داور می‌تواند آفساید بگیرد.

سیار در مورد فحاشی تماشاگران استقلال به فغانی و نحوه برخورد با آنها گفت: اگر تجمعی از طرفداران استقلال در قسمتی وجود داشته باشد و غیر استقلالی‌ها در میان آنها آغاز به فحاشی کنند خود استقلالی‌ها باید جلوی این جرکت را بگیرند و با الفاظ مناسب آنها را هدایت کنند و حتی می‌توانند از پلیس برای هدایت آنها بهره ببرند. اگر هم چیزی نمی‌گویند یعنی اینکه خودشان هم مایلند این اتفاقات بیفتد.

 

تسنیم

http://khanevarzesh.com | خانه ورزش
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.