پنجعلی: پیروزی کم‌ دردسری مقابل عراق داشتیم/ کیفیت تیم ملی بالا نیست

کارشناس فوتبال ایران می‌گوید به علت گل زودهنگام جهانبخش به عراق، برنامه‌های حریف نقش بر آب شد و ایران پیروزی کم دردسری را به دست آورد.

محمد پنجعلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق با زدن سه گل و ادامه صدرنشینی در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، گفت: خیلی بی‌دردسر عراق را شکست دادیم و به پیروزی خوبی دست یافتیم. دیشب و در برابر عراق بهتر از دیدار با سوریه بودیم که می‌تواند نتیجه حضور سرمربی و همینطور برخی از بازیکنان محروم و مصدوم کنار تیم ملی باشد.

وی با بیان اینکه عراق در گذشته هم پتانسیل لازم برای به چالش کشیدن تیم ملی را نداشت و گفت: تمام تلاش عراق این بوده که از ما مساوی بگیرد و یا اتفاقی بیفتد و بتواند به برد برسد. مشخص است که تیم ملی با به واسطه حضور بازیکنان لژیونر و شاغل در لیگ‌های اروپایی از کیفیت بالاتری برخوردار است.  این تیم نیاز به هماهنگی بیشتر داشت که به علت نبود بازی دوستانه، در بازی‌های رسمی به این سطح از هماهنگی باید برسد.

وی با بیان اینکه نبود هماهنگی در تیم ملی مشهود است، گفت: دلیل این ناهماهنگی به حضور پرتعداد لژیونرها و فعالیت بازیکنان ما در لیگ‌های خارجی مربوط می‌شود که کنار همدیگر بازی تدارکاتی نداشته‌اند.

پنجعلی با بیان اینکه ناهماهنگی تیم ملی برای بازی‌های سخت‌تر نگران‌کننده است، اظهار کرد: ما بازی‌های سخت‌تری را در آینده و به خصوص در دیدار با کره‌جنوبی و همینطور در جام جهانی خواهیم داشت که آمادگی و هماهنگی زیادی را می‌طلبد. ما در همین دو بازی اخیر عملکرد خیلی خوبی نداشتیم ولی روی خلاقیت بازیکنان موفق بودیم و امیدواریم این موضوع ادامه داشته باشد.

او به عملکرد خط دفاعی تیم ملی اشاره کرد و افزود: در دیدار با عراق موقعیتی به این تیم ندادیم و بازی در اختیار بازیکنان ما بود و به خوبی اوضاع را کنترل کردیم. به خصوص که گل زودهنگام به عراق، باعث شد برنامه‌های این تیم نقش بر آب شود. 

مدافع سال‌های دور تیم ملی فوتبال ایران درباره دیدار با امارات و کره‌جنوبی در ماه آینده گفت: اگر در بازی با امارات روند طبیعی مسابقه طی شود و آمادگی لازم را داشته باشیم، مطمئنا مشکلی برابر آن تیم نخواهیم داشت. منتهی کره جنوبی تیمی حرفه‌ای است و مطمئنا می‌تواند ما را به چالش بکشد.

این کارشناس فوتبال درباره آینده تیم ملی در مسیر صعود به جام جهانی گفت: اگر قرار باشد در این مسابقات ضعف نشان دهیم و با وجود چهار، پنج سهمیه آسیا به جام جهانی نرویم، خیلی بد است ولی به تیم ملی امیدوار هستیم. اعتقاد داریم باید فراتر از این‌ها باشد. به لحاظ استعداد فوتبالی که در ایران داریم، جایگاه ما فراتر از این حرف‌ها است. ما زیرساخت نداریم اما بازیکنان ما در اروپا بازی می‌کنند. در فوتبال حرفه‌ای زندگی می کنند. در یک نگاه کلی فوتبال ما آماتور هم نیست چرا که از نظر زیرساخت و برنامه ریزی چیزی نداریم. چیزی که ما را خاص می‌کند خلاقیت تکنیکی و شعور بازیکنان است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.