پنجمین جلسه شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و بخش‌خصوصی برگزار شد

۱۷م آذر ،

پنجمین جلسه شورای سیاست‌گذاری اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی با هماهنگی مرکز تجارت جهانی ایران در راستای سیاست‌های تبیین شده مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی با حضور جمعی از اعضاء شورا در محل ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا در ابتدای این جلسه سبزعلیپور – رییس مرکز تجارت جهانی ایران – اعضا را در جریان مصوبات جلسات پیشین و همچنین اهداف شورا قرار داد، سپس نگرانی و نارضایتی خود را از عدم انسجام بخش غیردولتی ابراز و از نبود اراده واقعی بین سران بخش خصوصی برای رفع مشکلات این بخش گلایه کرد.

وی گفت: زمانی که به فکر خود نیستیم و در خصوص پیگیری و رفع معضلات بخش غیردولتی قدم‌های استوار و منسجمی برنمی‌داریم، نمی‌توانیم از بخش دولتی و دولت‌مردان انتظار و توقع بسیاری داشته باشیم. لیکن بعضی از دوستان، عدم حضور وزرا و دولتمردان در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را برنمی‌تابند و از عدم مشارکت مقامات ارشد دولت و مجلس و بعضاً تشکیل نشدن کم و بیش شورا شدیداً انتقاد می‌کنند اما خود در اکثر جلسات وزارتخانه‌ها و سایر نشست‌های مرتبط با مطالبات بخش‌های خصوصی و غیردولتی شرکت نمی‌کنند.

رییس مرکز تجارت جهانی ایران ابراز امیدواری کرد این رویه‌ها هرچه سریع‌تر تغییر کند و اتحاد و انسجام قدرتمند و برادرانه‌ای توأم با احترام متقابل بین مسئولان اتاق‌های بازرگانی ایران و اتاق مرکزی تعاون و مرکز تجارت جهانی ایران به وجود آید.

در ادامه نماینده شهرداری تهران پیشنهاد کرد: چون حدود سه ماه دیگر همایش بزرگی از طرف شهرداری درخصوص اقتصاد مقاومتی برگزار خواهد شد پس درصورت موافقت اعضا بهتر است تا همایش اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی نیز همزمان در همان تاریخ برگزار شود تا از امکانات فراهم شده در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این همایش‌ها بهره‌مند شویم. لذا مقرر شد در ارتباط با پیشنهاد شهرداری تهران نظر اعضا اخذ شود.

در ادامه نمایندگان اتاق مرکزی تعاون با حمایت از برگزاری منسجم جلسات شورا، ضمن یادآوری نقش تأثیرگذار بخش تعاونی خواستار شد از این تاریخ به بعد به جای استفاده از اصطلاح بخش خصوصی در گفتار و مکاتبات شورا از بخش غیردولتی استفاده شود. همچنین درخواست کردند مطالبات و رفع مشکلات بخش خصوصی و غیردولتی در داخل و خارج با همکاری مسئولان اتاق‌های تعاون، بازرگانی و مرکز تجارت جهانی پیگیری شود.

نمایندگان اتاق مرکزی تعاون پیشنهاد کردند با امضا تفاهم‌نامه همکاری بین سه مجموعه فوق، همایش اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی با همکاری هم برگزار شود.

بر اساس این گزارش نماینده سازمان صدا و سیما اعلام کرد: بر اساس مصوبات قبلی این شورا مسئولان صدا و سیما آمادگی دارند تا برنامه‌های تبلیغی و تبیینی خود را در خصوص اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی از هفته آینده آغاز کنند.

نماینده بانک مرکزی نیز مجدداً بر پیشنهادات مطرح شده خود در جلسه چهارم مبنی بر دعوت از جمعی از فعالان بخش‌های خصوصی و غیردولتی جهت همفکری با مسئولان ارشد بانک مرکزی و طرح مشکلات موجود این بخش و همچنین گفتگو در خصوص نحوه بودجه بندی دولت و نرخ پیشنهادی دلار در بودجه سال آینده نظر فعالان بخش خصوصی نیز اخذ و به مسئولان ذیربط ارائه شود.

همچنین بیگی – نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس – نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه‌های مختلف ابراز کرد و در پایان طبق درخواست نماینده اتاق مرکزی تعاون و تصویب اعضا مقرر شد جلسه آینده شورا دو هفته بعد به میزبانی اتاق تعاون برگزار شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.