پنس هم به منتقدان بایدن پیوست

مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا به جو بایدن از بابت سخنرانی اخیرش که در آن به ابراز ناخرسندی از مخالفان واکسیناسیون کووید-۱۹ پرداخته بود، حمله کرد.

پنس هم به منتقدان بایدن پیوست

به گزارش ممتاز نیوز، مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با برنامه فاکس اند فرندز گفت: من باید به شما بگویم که سخنرانی رئیس جمهور آمریکا اصلا شبیه به حرفهای دیگر روسای جمهور آمریکا نبود.

بایدن روز پنجشنبه به اعلام شش تدبیر مخصوص افزاش نرخ واکسیناسیون کروناویروس که در ماه های اخیر در آمریکا کُند شده و به سویه دلتا اجازه گسترش داده، پرداخت.از جمله این تدابیر الزام همه کارمندان و مقاطعه کاران فدرال به واکسینه شدن بدون هیچ معافیتی است.

همچنین بایدن اعلام کرد، شرکتهایی با بیش از ۱۰۰ کارمند باید کارمندانشان را ملزم به واکسینه شدن، در ضمن برخی استثناها، یا آزمایش دادن هفتگی کنند؛ اقدامی که از سوی محافظه کاران با گفتن اینکه دولت از حدود خود فراتر رفته، مورد انتقاد قرار گرفته است.

بایدن در این سخنرانی خود از کاخ سفید با تصریح اینکه افراد واکسینه نشده را مقصر جهش فعلی در موارد ابتلا می داند گفت: ما صبور بوده‌ایم اما کاسه صبر ما دارد لبریز می شود. و مخالفت شما دارد به قیمت جان همه ما تمام می شود.

مایک پنس که در دولت دونالد ترامپ رهبری کمیته ضربت ویژه مقابله با کروناویروس را بر عهد داشت به این ابراز ناخرسندی بایدن تاخت.

پنس اظهار کرد: منظور من این است اینکه رئیس جمهور آمریکا بگوید صبور بوده و کاسه صبرش دارد لبریز می شود، مردم ما انتظار ندارند که رهبران منتخب ما این گونه با آنها صحبت کنند.

دولت ترامپ فرآیند توسعه واکسنهای کروناویروس را از طریق عملیات Warp Speed رهبری کرد اما ترامپ به خاطر حمایت ضعیف از واکسنها به ویژه بعد از باختش در انتخابات ۲۰۲۰ به جو بایدن مورد انتقاد قرار گرفت.

بر اساس اعلام مراکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا، تنها ۵۳.۴ درصد از آمریکایی ها به طور کامل در برابر کروناویروس واکسینه شده‌اند.

اکثریت عمده کسانی که در ماه‌های اخیر به طور جدی بیمار شدند جزو کسانی بودند که واکسینه نشده بودند. واکسنهای کروناویروس تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلای جدی به این بیماری و مرگ در اثر آن دارند.

بر اساس اعلام دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، تا کنون بیش از ۶۵۴۰۰۰ آمریکایی در اثر کووید-۱۹ جانشان را از دست داده‌اند و بیش از ۴۰ میلیون نفر به این ویروس آلوده شده‌اند.

 بایدن در سخنرانی روز پنجشنبه‌اش همچنین به آن دسته از فرمانداران آمریکا که در برابر الزامی شدن ماسک زدن مقاومت کرده و قدرت واکسنها را کم اهمیت می دانند حمله و آنها را به “سیاسی بازی در قبال همه گیری” متهم کرد.

پنس از بایدن به خاطر این صحبتش نیز انتقاد کرده و گفت: ما به فرمانداران سراسر کشور چیزی که نیاز داشتند را در زمانی که به آن نیاز داشتند دادیم و ما به آنها در خصوص اتخاذ بهترین تصمیمات برای ایالتشان احترام گذاشتیم. و حالا این که رئیس جمهور فعلی ما نه فقط مردم آمریکا بلکه فرمانداران سراسر کشور را سرزنش کند شیوه‌ای آمریکایی نیست.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.