“پنهان” از نبود قصه رنج می برد

۲۳ آبان ،

فیلم سینمایی “پنهان” به دلیل نبود داستان و داخل مایه در جذب مخاطب ناتوان مانده است.

مجتبی اردشیری منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: “پنهان” فیلمی است که برای تعریف یک داستان اپیزودیک تلاش می کند اما در این راه موفق نمی شود.
وی افزود: بزرگترین مشکل “پنهان” به نبود داستان در این فیلم است داستان در حد یک روایت ساده و پیش و پا افتاده نیز به چشم نمی‌آید.
اردشیری با اشاره به شخصیت های این فیلم گفت: شخصیت ها در این فیلم از ابتدا تا انتهای قصه در همان نقطه ابتدایی داستان باقی مانده اند و مخاطب را به نتیجه گیری نمی رسانند.
این منتقد سینما داستان این فیلم که برخلاف نامش پیش می‌رود، گفت: داستان فیلم “پنهان” موضوع محور نیست اما برای سرگرم شدن می‌توان ساعاتی به تماشای این فیلم نشست چه فیلم توانایی فراهم کردن اوقات سرگرم کننده خوب را برای مخاطب نداشته است ولی فیلم خواهان دنبال کردن هدف های بسیاری است.
وی تصریح کرد: فیلم نامه فیلم “پنهان” خالی از هر گونه داستانی است که نمی‌تواند در نهایت فیلم موفقی باشد.
اردشیری به فروش این فیلم اشاره کرد و گفت: فروش “پنهان” به خاطر حضور بازیگران آن است و باید قبول کرد که “پنهان” داستانی اپیزودیک را روایت می کند.
این منقد همچنین به کارگردان این فیلم اشاره کرد و گفت: باید قبول کرد که رحمانی آثار بسیار متفاوتی را در کارنامه کاری خود رقم زده است که در آن ها بی تجربگی از خود نشان نداده است “پنهان” داستانی اپیزودیک و روشنفکرانه از یک زندگی ملودرام ایرانی است که حساسیت بیش از حد کارگردان آن سبب شده تا این روشنفکری گل درشت به چشم آید در صورتی که زندگی جریان بسیار عادی تر از این قصه که فیلم “پنهان” به تصویر کشیده است./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.