پورشه پانامرا چهره تازه کرد

۱۴فروردین۱۳،

پورشه پانامرا چهره تازه کرد

Bookmark and Share

پورشه در میانه عمر مدل پانامرا این خودرو را با تغییرات ظاهری و یک موتور هیبرید تازه به بازار عرضه کرده است. همچنین مدل ۲۰۲۴ پانامرا با موتور شش سیلندر با دو توربو عرضه خواهد شد که از موتور هشت سیلندر کنونی قوی‌تر است. 

موتور الکتریکی در این سیستم تازه ۹۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند که دو برابر موتور الکتریکی هیبریدهای کنونی پانامرا است. پورشه می‌گوید ترکیب این موتور و موتور شش سیلندر ۳ لیتری مدل هیبرید در مجموع ۴۱۶ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. نیروی موتور از طریق جعبه دنده هشت سرعته تیپ‌ترونیک اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. 

باتری‌های این هیبرید هم تازه است. پورشه می‌گوید به جای باتری‌های نیکل از باتری‌های لیتیوم-یون استفاده کرده و در نتیجه عمل‌کرد باتری‌های بیش از پنج برابر شده است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت پانامرای هیبرید ۵.۲ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت این خودرو در حالت تمام الکتریکی ۱۳۵ کیلومتر در ساعت است. پانامرای هیبرید می‌تواند بین ۱۸ تا ۳۶ کیلومتر تنها با انرژی ذخیره شده در باتری‌ها حرکت کند. 

پورشه پانامرا چهره تازه کرد

مصرف سوخت پانامرای هیبرید ۳.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و تنها ۷۱ گرم در هر کیلومتر دی اکسید کربن تولید می‌کند. برای مقایسه میزان تولید دی اکسید کربن مدل کنونی ۱۷۶ گرم در هر کیلومتر است. 

رانندگان با استفاده از یک اپ (برنامه) در تلفن‌های هوشمند خود می‌توانند وضعیت شارژ باتری و گرم و خنک کردن ماشین را از راه دور کنترل کنند. 

شش سیلندر تازه

اگرچه حجم موتور شش سیلندر تازه پورشه از موتور ۴.۸ لیتری هشت سیلندر کنونی پانامرا کمتر است اما با کمک دو سیستم توربو می‌توان ۴۲۰ اسب بخار نیرو تولید کند که ۲۰ اسب بخار از موتور هشت سیلندر بیشتر است. 

پورشه پانامرا چهره تازه کرد

مدل ابتدایی پانامرا و مدل پانامرا ۴ همچنان با موتور شش سیلندر ۳.۶ لیتری عرضه خواهد شد که ۳۰۰ اسب بخار نیرو دارد و موتور تازه برای مدل های پانامرا اس، پانامرا ۴ اس و مدل کشیده تازه پانامرا «اکزکیوتیو» در نظر گرفته شده است. 

پورشه قیمت مدل‌های مختلف پانامرا را نیز اعلام کرده که ارزان‌ترین مدل ۷۹ هزار و ۷۵ دلار است. قیمت مدل‌های دیگر در بازار آمریکای شمالی بدون در نظر گرفتن هزینه تحویل که بین ۱۸۵۰ تا ۲۶۵۰ دلار (بسته به مدل) است به این شرح است

پانامرا ۴، ۸۳ هزار و ۷۷۵ دلار

پانامرا اس، ۹۴ هزار و ۱۷۵ دلار

پانامرا ۴ اس، ۹۹ هزار و ۲۷۵ دلار

پانامرا اس ائی-هیبرید، ۹۹ هزار و ۹۷۵ دلار

پانامرا جی‌تی‌اس، ۱۱۴ هزار و ۳۷۵ دلار

پانامرا ۴ اس اکزکیوتیو، ۱۶۲ هزار و ۷۵ دلار

برچسب ها : | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۴/۰۴
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.