پورمحمدی: اتهام و تحقیر سکه بازار شده است

در ادامه گزیده ای از اظهارات حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در مراسم پنجاه و یکمین سالگرد بزرگداشت شیخ رجبعلی نکوگویان در جوار مزار وی در ابن بابویه(ره) به نقل از مهر می آید:
 

  • اسلام به معنای خوش خلقی است. حضرت محمد(ص) نیز فرموده که من آمدم تا اخلاق را به کمال برسانم تا انسان ها شخصیت پیدا کرده و شروط اخلاقی را محترم بشمارند.
  • عظمت پیامبر(ص) این بوده که دارای اخلاقی نیکو بودند، در صورتی که در جامعه ای که ما به عنوان مسلمان در آن زندگی می کنیم، اتهام، ناسزا، تحقیر و … سکه بازار شده و چطور می توانیم بگوییم که ما پیرو پیامبر(ص) هستیم.
  • خوش اخلاقی اساس اسلام است.
     
  • آنچه که برای ما باقی مانده چیزی است که از آموزه های امام جعفر صادق(ع) به ما ارث رسیده است. رجبعلی خیاط شخصی پاک و الهی بود و با وجود اینکه ما از بین رفتنی هستیم و هیچ نداریم ولی او فردی جاودانه است. انسان ذاکر هنگام رسیدن به جایگاهی، یاد خدا را فراموش نمی کند. هیچ چیزی نمی تواند او را از یاد خدا و اقامه نماز بازدارد و ما نیز باید در برابر خدا تعظیم کنیم، نماز بپا داشته و آن را بزرگ بشماریم و واجبات را ادا کنیم زیرا مردان الهی این چنین هستند.
    شیخ رجبعلی خیاط در حد بضاعت خود به هر گرفتاری توجه کرده و دستگیر او می شد تا در نهایت شیخی شد که ما هنوز پس از ۵۰ سال از رفتن او بر سر مزارش جمع می شویم و باید گفته شود که امثال شیخ باقی می مانند و نامشان زنده خواهد ماند.
    هنوز انسان هایی که این چنین الهام بخش جوانان هستند، وجود دارند.یکی از ویژگی های شیخ رجبعلی خیاط اخلاق خوب او بوده و همیشه لبخند بر لبانش داشت و با روی گشاده به مشکل افراد گوش داده و رفع حاجت می کرد. /۲۷۲۷
دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.