پورمحمدی: مرکز ثقل منافع کشور باید در حوزه تأثیرگذاری و تمدنی استوار شود

۰۶م آذر ،

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی با کارکنان، اعضاء سفارت و نمایندگان بعضی ارگان‌های ایرانی مقیم تاجیکستان، اعضاء انجمن اسلامی دانشجویان و تعدادی از دانشجویان ایرانی، تجار و صنعت گران، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در محل باشگاه ایرانیان شهر دوشنبه برگزار شد، بعضی از تجار و دانشجویان به بیان مهمترین مشکلات خود از جمله کمبود واگن حمل و نقل کالاو افزایش قیمت آن، مشکلات ارزی، دریافت روادید تاجیکستان و مجوز صادرات در حوزه تجارت و مشکلات مربوط به طولانی بودن مدت اقامت دانشجویی، مشکلات دریافت ارز دانشجویی و نحوه ارزشیابی مدارک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه‌های تاجیکستان از سوی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری اطلاعات پرداختند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ضمن توجه به نکات مطرح شده از سوی حاضرین، قول انتقال مشکلات مطرح شده را به مسئولین و متولیان امر و پیگیری مثمر ثمر آن را داد.

وی سرمایه‌گذاری ویژه در دو حوزه پیرامونی و تمدنی برای کشورها به ویژه جمهوری اسلامی ایران را حایز اهمیت دانست و تصریح کرد: ما باید بدانیم امروز مرکز ثقل منافعمان رادر حوزه تأثیرگذاری و تمدنی خود استوار کنیم و این نقطه قوت و ثبات ما به خصوص در حوزه تمدنی است.

پورمحمدی در حاشیه شرکت در دومین اجلاس رؤسای دستگاه‌های مبارزه با فساد و نهادهای آمبودزمانی کشورهای عضو اکو که به منظور امضاء اساسنامه مرکز همکاری منطقه‌ای دستگاه‌ها و نهادهای مزبور و به میزبانی جمهوری تاجیکستان در شهر دوشنبه برگزار شد، از مراکز جمهوری اسلامی ایران در شهر دوشنبه نظیر خانه ایران، زورخانه فردوسی، پروژه‌های درحال ساخت نظیرمسجد، مدرسه بین المللی رودکی، بنای تازه و در حال ساخت سفارت کشورمان در شهر دوشنبه و ساختمان مجتمع ورزشی تاج ورز بازدید کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.