پوستر سی‎ویکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد

۰۸ام بهمن ،

با طراحی بیژن جناب/

پوستر سی‎ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با طراحی بیژن جناب رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین، سه روز پیش از آغاز برگزاری سی و یکمین جشنواره فیلم فجر، پوسترهای بخش‌های مختلف جشنواره‌ فیلم فجر و تندیس آن را رونمایی توسط دبیر جشنواره و ابراهیم حقیقی رونمایی شد.

بیژن جناب دربارهٔ این پوستر در مراسم رونمایی از آن گفت: دیدگاه و ایده اصلی من برای پوستر جشنواره ، ورود به عرصه چهارم سینما و نمایش آن در پوستر بود. فضای رنگی پوستر فضای تاریک سالن سینما را تداعی می‌کند.

وی ادامه داد: گذر سه دوره از جشنواره به صورت ریتم و فلو استفاده شده و روشنایی و نور به صورت خاص سینمایی از آن بهره برده شده است. در انتهای پوستر آغاز دهه چهارم به نمایش درمی آید . و در بخش وسط آن نور پروژکتور آپارات را خواهیم دید. در انتهای پوستر نورها سالن سینما را تداعی می‌کند. انعکاس آرم جشنواره (سیمرغ) به صورت پهناور در پوستر استفاده شده است.

ابراهیم حقیقی نیز دربارهٔ سیمرغ  این جشنواره که سال ۶۵ طراحی و آماده شد گفت:از ابتدا قرار بود سیمرغ به صورت بلورین آماده شود اما مصالح موجود این اجازه را به ما نمی‌داد و ما توانستیم از برنز و ریخته‌گری سیمرغ را برای جشنواره فیلم فجر آماده نماییم. از همان ابتدا می‌خواستیم مفاهیم نشانه سیمرغ بازتاب‌دهنده نور باشد و به همین سبب مصالح شیشه در آن استفاده کردیم و سال ۶۶ سیمرغ پایدار شد.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.