پوسیدگی دندان عامل بوی بد دهان است

۰۲خردادماه،
ممتاز نیوز : متخصص بیماری‌های دهان گفت: بوی بد دهان با علل داخل دهانی می‌تواند ناشی از عفونت‌ با منشأ دندانی باشد یا به بافت‌های نگهدارنده دندانی مربوط باشد.

رضا حسین‌پور در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: بوی بد دهان می‌تواند علل داخل دهانی یا خارج دهانی داشته باشد.

متخصص بیماریهای دهان گفت: اصلی‌ ترین علل بوی بد دهان به علل خارج دهانی برمی‌گردد که عفونت‌های گوش، حلق و بینی یا بیماری‌های گوارشی یا ریوی و بعضی از بیماریهای سیستمی مثل نقرس یا دیابت در این زمینه تأثیرگذار است.

متخصص دندانپزشکی تصریح کرد: این مسئله بسیار مهم است که بفهمیم که بوی بد دهان به سبب عوامل خارج دهانی سبب شده یا عوامل داخل دهانی در بروز آن مؤثرند.

حسین‌پور ادامه داد: بو به علل داخل دهانی می‌تواند ناشی از عفونت‌ با منشأ دندانی باشد یا به بافت‌های نگهدارنده دندانی مربوط باشد.

متخصص بیماریهای دهان ادامه داد: اگر کودکان دچار بوی بد دهان باشند این بوی بد به منشأ دندانی با عامل پوسیدگی دندانی یا عفونت دندانی مربوط می‌شود.

متخصص دندانپزشکی، بوی بد دهان را در اشخاص بزرگسال به خصوص سالمندان به سبب بیماری در بافت‌های نگهدارنده دندان با منشأ جرم دندانی دانست و افزود: پیامد آن می‌تواند درگیری لثه و استخوان و التهاب این بافت‌ها باشد.

متخصص بیماریهای دهان به اشخاص پیشنهاد کرد: اشخاص در مواجهه با بوی بد دهان ابتدا به دندانپزشک مراجعه کنند تا دندانپزشک علل دندانی و پوسیدگی را بیابد و به رفع آن اقدام کند و اگر علل بوی دهان به خاطر بافت‌های نگهدارنده بود برای جرم‌گیری یا جراحی لثه اقدام کنند.

حسین‌پور تصریح کرد: اگر دندانپزشک تشخیص داد که هیچ عامل داخل دهانی در بروز بوی بد دهان نقش ندارد آنگاه باید به متخصص داخلی یا گوش، حلق و بینی مراجعه کرد تا با رفع عامل زمینه‌ساز بوی بد دهان، این مشکل مرتفع شود.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.