پوشش ۹۰ درصدی سیما با سیستم دیجیتال

جام جم آنلاین: معاون توسعه و فناوری صدا و سیما گفت: ۹۰ درصد کشور تا یک سال آینده زیر پوشش سیستم دیجیتالی شبکه‌ها قرار می‌گیرد.”با همت و تلاش همکاران تقریباً همه فرستنده‌های تلویزیونی دیجیتال برای استفاده در داخل تولید می‌شود که این افتخار بزرگی است زیرا پیش از این بخش اعظم فرستنده‌ها از خارج وارد می‌شد.”

علی عسکری در گفتگو با اخبار نیمروزی سیما افزود: هم اکنون ۶۰ درصد کل کشور تحت پوشش سیستم دیجیتال قرار دارد و تلاش می‌کنیم این میزان در ماه‌های آینده گسترش یابد تا حداکثر یک سال آینده ۹۰ درصد کشور را شامل شود.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: امسال صدها فرستنده در ۸۰۰ ایستگاه برای افزایش پوشش دیجیتالی شبکه‌ها به بهره برداری خواهد رسید.

عسکری با اشاره به نام‌گذاری امسال و تلاش معاونت متبوعش در استفاده از تولیدات داخلی در پوشش شبکه‌های دیجیتالی خاطرنشان کرد: با همت و تلاش همکاران تقریباً همه فرستنده‌های تلویزیونی دیجیتال برای استفاده در داخل تولید می‌شود که این افتخار بزرگی است زیرا پیش از این بخش اعظم فرستنده‌ها از خارج وارد می‌شد.

وی با اشاره به دریافت شبکه‌های ورزش و پویا از ساعت ۱۳ امروز در سراسر کشور گفت: هموطنان با استفاده از مبدل دیجیتال می‌توانند این شبکه‌ها را نیز دریافت کنند که البته برخی از مبدل‌های دیجیتال خود به خود دریافت می‌کنند و برخی دیگر نیز نیاز به تنظیم دوباره دارند.

معاون توسعه و فناوری صدا و سیما در پایان ابراز امیدواری کرد: شبکه‌های پویا و ورزش بتوانند در پر شدن اوقات فراغت کودکان و نیز استفاده جوانان مؤثر باشد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.