پولدارترین پزشکان چه تخصصی دارند؟

به گزارش بی باک به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ یکی از شغل های پولساز در بین تخصص های پزشکی، جراحی زیبایی است که این روزها متقاضیان زیادی دارد. بیمارانی که حتی بدون هیچ دلیلی تنها به علت زیباترشدن و یا حتی مد حاضر می شوند زیر تیغ جراحی بروند و همین مراجعات زیاد بیماران باعث شده که قیمت این عمل های زیبایی در مطب ها بسیار عجیب و غریب شود. در کنار این موضوع آشفته بازاری هم در تبلیغات جراحی ها به ویژه جراحی زیبایی بینی و حتی پروتز خود نمایی می کند. رقم های نجومی که می تواند درآمد رویارویی را برای پزشک به ارمغان آورد.

دکتر محسن نراقی، رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در بین جراحی زیبایی، جراحی پلاستیک بینی شایعترین جراحی ها است و آمار این جراحی از صدر جراحی های زیبایی بالاتر رفته و حتی به دلیل تقاضای زیادی که برای این جراحی وجود دارد، تعداد زیادی از افرادی که برای این جراحی مراجعه می کنند واقعأ نیازی به جراحی بینی ندارند به طوریکه می توان گفت تقریبا ۵۰ درصد افراد به دلایل مختلفی مراجعه می کنند درحالیکه نیازی به جراحی ندارند.

وی گفت: بعضی از افراد احتیاجی به عمل ندارند و به دلیل اینکه تحت تاثیر حرفهای دیگران قرار می گیرند، ترغیب به عمل می شوند، مراجعه می کنند و در حقیقت خود را در معرض یک خطر قرار می دهند زیرا جراحی بینی حتی اگر توسط بهترین جراحان و بهترین شرایط انجام شود همیشه با یک درصدی از خطر همراه می شوند.

نراقی تصریح کرد: وظیفه یک جراح پلاستیک این است که با یک مشاوره صحیح، آن دسته از افرادی که نیازی به جراحی ندارند را از این کار منصرف کنند چرا که بسیاری از مشکلاتی که بعد از جراحی ایجاد می شود به دلیل این است که بیمار در ابتدا نیازی به این کار نداشته و یک مبحث مهمی که اکنون در کتاب های جراحی پلاستیک بینی وجود دارد انتخاب بیمار است.

این متخصص گوش و حلق و بینی گفت: جراحی پلاستک بینی به دلیل شیوع زیادی به گونه ای شده که بسیاری از مردم از عوارض آن آگاهی ندارند و این جراحی را بسیار ساده تلقی می کنند درحالیکه در منابع علمی جراحی پزشکی آمده که جراحی بینی مشکل ترین جراحی پلاستیک در بدن است، زیرا در بینی هر یک میلی متر تغییر ممکن است مشکلات زیادی را برای بیمار ایجاد کند و بینی در مرکز صورت قرار دارد و عملکرد مهمی از تنفس را بر عهده دارد.

*جراحی بینی در ایران شایعترین جراحی است

بنا به این گزارش هر روز بر تعداد مراجعات جراحی بینی در مراکز درمانی افزوده می شود و همین مراجعات کاذب باعث شده که به دلیل انجام عمل های زیاد، این حرفه به عنوان درآمدزا ترین حرفه ها تلقی شود البته این موضوع در حالی است که پزشکان معتقدند باید هرچه زودتر جلوی مراجعات کاذب گرفته شود و هر بیمار تحت عمل جراحی پلاستیک قرار نگیرد.

دکتر نراقی در ادامه افزود: می توان گفت که در بسیاری از کشورهای دنیا، عمل جراحی بینی اولین جراحی شایع نیست و رتبه پایینی دارد که در این جراحی بینی شایعتر از سایر جراحی ها است. این مسئله باید حل شود و اگر تعداد مراجعات کم شود و فقط افرادی که نیاز به عمل جراحی دارند، تحت عمل قرار گیرند پس در این صورت دیگر جراحی پلاستیک پر درآمدترین نیست بنابراین باید صورت مسئله حل شود.

وی تصریح کرد: باید در جراحی بینی سایز بینی کوچک شود و سایز مناسب را داشته باشد و مسئله مهمتر این است که جراحی باید از سوی متخصص این رشته صورت گیرد.

*بیمه ها از هزینه جراحی های زیبایی حمایت نمی کنند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ بعضی از جراحی های پلاستیک و زیبایی در حال حاضر از سوی برخی از طراحان عمومی هم صورت می گیرد و همین باعث بروز عوارض ناخواسته پس از عمل می شود ازطرف دیگر بالا بودن هزینه عمل های پلاستیک زیبایی باعث شده که بیمه ها حمایت مالی درستی از این عمل ها نکنند.

دکتر بیات جراح فک و صورت در ادامه افزود: در ایران تعداد جراحی های زیبایی بسیار زیاد است اما به نسبت تعداد جمعیت بالا نیست و به این دلیل جز جراحی های گران محسوب می شود که بیمه ها از آنها حمایت نمی کنند از طرف دیگر هزینه آن نسبت به دیگر کشورها پایین تر است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.