پویایی و جهانی بودن از شاخص‌های برجسته صنعت دفاعی کشور است

به گزارش روز دوشنبه اداره ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد کل نیروهای مسلح در این بیانیه آمده است: با گذشت بیش از ۳۳ سال از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ایران،عرصه صنعت دفاعی کشور علاوه بر قطع روابط نظامی با آمریکا و غرب، به یکی از عرصه‌های رشد و تعالی و دستیابی میهن اسلامی به پیشرفت‌های شگرف و خیره کننده تبدیل شده است.

این در حالی است که در این مدت جمهوری اسلامی ایران در شرایط ظالمانه تحریم و سلسله خصومت‌های بی‌پایان و مستمر جبهه استکبار و نظام سلطه علیه انقلاب و ملت ایران، قرار داشت.

این بیانیه می‌افزاید: دستاوردهای بزرگ و توانمندی‌های دفاعی کشور در حوزه‌های مختلف از جمله موشکی، تسلیحاتی، مهمات، حوزه‌های زرهی و تاکتیکی، هوایی، الکترونیک، دریایی، مخابرات، ناوبری و نرم‌افزاری که متناسب با استانداردهای نوین جهانی حاصل شده، اینک جمهوری اسلامی ایران را به قدرت برتر و بلامنازع منطقه تبدیل ساخته است.

ستادکل نیروهای مسلح درادامه، صنعت دفاعی را پشتوانه قوی و مستحکم نیروهای مسلح در دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور و پاسداری از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی توصیف کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: امروز عرصه دفاعی کشور با پرچم داری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رکن رکین بازدارندگی مؤثر و نماد شکوهمند خودکفایی، خودباوری و اعتماد به نفس ملی و صحنه هراس و وحشت دشمنان ملت ایران به شمار می‌رود.

این بیانیه می افزاید: تلاش همه جانبه در بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و استعدادهای ناب کشور و تکیه بر جوانان، نخبگان و دانشمندان متعهد در همه بخش‌ها و جهاد فراگیر در قطع وابستگی‌ها، ارتقای خودکفایی ملی و فراهم سازی آرامش و امنیت جامعه تحت منویات و اندیشه‌های دفاعی حضرت امام خمینی (ره) و نیز فرمانده معظم کل قوا در زمره مهمترین عرصه‌های فعالیت و حرکت حوزه دفاعی محسوب می شود.

در ادامه بیانیه ستادکل نیروهای مسلح آمده است:این حرکت توانسته است زمینه‌های تحقق مبانی تحقق دکترین دفاعی جمهوری اسلامی در ‘ تولید ابزار قدرت ‘ ، ‘ بازدارندگی فعال ‘ ، ‘ دفاع مبتکرانه و مؤثر’ را فراهم آورد.

ستادکل نیروهای مسلح، افق صنایع دفاعی کشور متناسب با تحولات محیط های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را روشن دانسته است.

در این بیانیه با برشماری برخی ویژگی‌ها و مؤلفه‌های افق صنایع دفاعی کشور آمده است: انعطاف پذیری و چابکی در طراحی و تولید تسلیحات، سامانه‌ها و فناوری‌های مورد نیاز نیروهای مسلح، از مؤلفه‌های برجسته و معرف عرصه صنعت دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران است که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با عزم و اراده جدی در پی تحقق تدریجی آن است.

این بیانیه، جهش در قدرت خلق محصولات و سامانه های جدید دفاعی، بهره گیری مناسب و پایدار از ظرفیت‌های نخبگی و خبرگی کشور، توجه مضاعف به نقش و اهمیت فناوری‌های نرم و حوزه سایبر را از دیگر مؤلفه‌های برجسته و معرف عرصه صنعت دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران دانسته است.

ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه روز صنعت دفاعی را به کارکنان خدوم، ولایی و انقلابی وزارت دفاع و دیگر فعالان این عرصه راهبردی، حساس و سرنوشت ساز کشور تبریک گفته است.

در این بیانیه تأکید شده است: بی تردید صنعت دفاعی ‘ نماد اقتدار و تولید ملی’ به شمار رفته و با برخورداری از توانمندی‌های سرشار بومی و قابلیت‌های پاسخگویی به نیازهای نظام و ملت ایران در عرصه‌های دفاعی خواهد توانست در هنگامه خطر و تهدید دشمن درس‌های سخت و پشیمان کننده‌ای به دشمنان انقلاب اسلامی بدهد.

سیام**۱۴۷۸**۱۵۵۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۴۳۴۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.