پیاده‌روی از ورزشگاه تا خانه

جام جم آنلاین: خبرهای خوب والیبال کشورمان برای همه ایرانیان مسرت‌بخش است، اما اگر صحنه‌ای که شامگاه جمعه بعد از پایان مسابقه تیم ملی والیبال کشورمان و پیروزی درخشانش در مقابل تیم ژاپن در بزرگراه تهران ـ کرج را می‌دیدید، حس خوبی به شما دست نمی‌داد.

جمعه شب از مسیر بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری و بزرگراه تهران ـ کرج راهی منزل بودم، اما از محدوده ابتدایی شهرک اکباتان ترافیک عجیبی وجود داشت.

ابتدا تصور کردم به‌خاطر ورود خودروی خانواده‌هایی است که در این روزهای پایانی تابستان، راهی پارک ارم می‌شوند تا از اندک فرصت باقیمانده تا زمان بازگشایی مدارس نهایت استفاده را برده باشند، اما در کمال تعجب مشاهده کردم حجم خودروهای ورودی به این پارک توان به وجود آوردن چنین ترافیکی را ندارد و مهم‌تر آن‌که ترافیک بعد از این پارک هم ادامه داشت.

جلوتر که رفتم علت این ترافیک غریب کشف شد و آن‌هم چیزی نبود جز انبوهی از آدم که نه در شانه بزرگراه، بلکه داخل اتوبان با پای پیاده به سمت تهران می‌رفتند.

تعداد این افراد به قدری زیاد بود که دقیقا یک لاین از سه لاین بزرگراه را اشغال کرده بودند و همین باعث شده بود تا خودروها اولا به‌خاطر این‌که به کسی برخورد نکنند، سرعت بسیار کمی داشته باشند و در عین حال به‌دلیل حضور تماشاچیان والیبال در بزرگراه نتوانند از همه ظرفیت آن استفاده کنند و همین موضوع باعث به وجود آمدن ترافیکی سنگین شده بود؛ ترافیکی که حتی پس از پایان مسابقات دربی دو تیم استقلال و پرسپولیس نیز دیده نشده است؛ اگر از بحث ترافیک بگذریم که برای رانندگان تهرانی اتفاق جدیدی نیست، موضوع مهم خطری است که آن تماشاگران پیاده و بدون وسیله نقلیه را در مسیر بزرگراه تهدید می‌کرد.

کیلومترها پیاده راه رفتن برای رسیدن به جایی که شاید وسیله نقلیه‌ای پیدا شود تا آن تماشاگران والیبال را به خانه برساند، اتفاق نادری است که متاسفانه در کمتر کشوری مشاهده می‌شود.

برای همین این سوال پیش می‌آید که سازمان حمل و نقل شهری و شرکت واحد اتوبوسرانی که متولی تامین اتوبوس برای تماشاچیان مسابقات ورزشی است، چرا روز جمعه حضور نداشت تا مردم را از مقابل ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی به میادین اصلی شهر برساند؟ اگر خدایی ناکرده اتفاقی برای یکی از تماشاگران پیاده رخ می‌داد، آن وقت مسوولیتش با چه کسی بود؟ و سرانجام آن‌که آیا مشاهده این جور صحنه‌ها موید این نکته نیست که ورزش در ایران فقط فوتبال است و بس؟

مریم جمشیدی – گروه سیاسی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.