پیامک‌های سلامت ساماندهی می‌شوند

مدیر کل اداره آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ساماندهی پیامک های تلفن همراه با موضوع سلامت خبر داد.
به گزارش ایرنا، ˈفاطمه رخشانیˈ در نشست خبری سومین جشنواره ملی رسانه های سلامت، افزود: سامانه تلفنی به شماره ۲۰۱۱۵ در حال راه اندازی است تا تمام پیامک های مربوط به حوزه سلامت از این طریق به تلفن های همراه ارسال شود.
وی خاطرنشان کرد تمام پیامک های ارسالی از این سامانه به تایید وزارت بهداشت خواهد رسید.
مدیر کل اداره آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، گفت: هم اکنون در حال مذاکره با مسوولان مربوطه هستیم تا هزینه پیامک های سلامت از ۵۰ تومان به ۳۵ تومان کاهش یابد.
رخشانی افزود: در حال حاضر پیامک هایی در حوزه سلامت از طریق تلفن همراه به مردم اطلاع رسانی می شود که مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

**فراخوان سومین جشنواره ملی رسانه های سلامت
مدیر کل اداره آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، گفت: امسال بخش نوشتاری و چاپی به سومین جشنواره ملی رسانه های سلامت افزوده شده است.
رخشانی افزود:جشنواره امسال در شش محور رسانه های دیداری، شنیداری و دیجیتال، رسانه های نوشتاری، تبلیغات محیطی و بخش جانبی برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد صاحبان محصولات گوناگون رسانه ای مانند فیلم سینمایی، فیلم کوتاه، پویانمایی، برنامه های رادیویی، پیام های صوتی، موسیقی، بازی های رایانه ای، نرم افزارهای چند رسانه ای و تلفن همراه، وبگاه و وبلاگ، کتاب، نشریه ، روزنامه، بیلبورد، پوستر، تیزر ، تراکت، تئاتر و نقاشی و حتی بروشور و بولتن می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
مدیر کل اداره آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، گفت: علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا ۳۰ آبان ماه امسال فرصت دارند با مراجعه به سایت اینترنتی http://www.healthfestival.ir نسبت به نام نویسی و دریافت اطلاعات بیشتر، اقدام کنند.
رخشانی با بیان اینکه تاکنون ۹۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است ، افزود: سومین جشنواره ملی رسانه های سلامت ، اول بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد:در بخش فیلم سینمایی، حتما لازم نیست که فیلم با عنوان بیماری و سلامت ساخته شده باشد بلکه باید نکات مربوط به سلامت و سبک زندگی سالم را در فیلم، مدنظر قرار دهد.
رخشانی خاطرنشان کرد هر فردی بطور متوسط می تواند چهار محصول خود را به دبیرخانه جشنواره ملی سلامت ارسال کند؛ آثار تولید شده از سه سال پیش تاکنون در این جشنواره پذیرفته می شوند.
وی، افزایش تولیدات آموزشی سلامت را از اهداف برگزاری جشنواره ملی رسانه های سلامت برشمرد و گفت: تولیدات آموزشی رسانه های دیجیتال و الکترونیک در سال ۸۹ ، صفر بود در حالیکه سال گذشته ۷۰۰ اثر در این زمینه به دبیرخانه جشنواره رسانه های سلامت ارسال شد.
رخشانی اظهار داشت: از ۲۰ برگزیده جشنواره رسانه های سلامت در سال گذشته حمایت های مالی و تسهیلاتی به عمل آمد و برخی از آنان در شرکت های دانش بنیان فعال در پارک های علم و فناوری، مشغول به کار شدند.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.