پیشرفت ۶۷ در صدی “راه آهن” تهران-قم-اصفهان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و‌ نقل کشور از راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژه قرار گرفت.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران  معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و‌ نقل کشور از راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژه قرار گرفت.

هدف اصلی از اجرای این طرح اتصال تهران از شهر قم به اصفهان است که برای تردد قطار‌های مسافربری با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت احداث خواهد شد و هم‌اکنون حدفاصل قم- اصفهان این پروژه در حال اجرا است.
 
در حاشیه این بازدید، علی نورزاد با برگزاری نشست‌ کارگاهی در قطعات ۱ و ۲، در جریان مشکلات و مسایل پروژه قرار گرفت.
 
عملیات اجرایی خط آهن سریع‌السیر قم- اصفهان به طول ۲۴۰ کیلومتر از ابتدای سال ۱۳۸۶ آغاز شده و در بخش زیرسازی ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. مسیر راه‌آهن از شهرهای قم، نیزار، دلیجان، قرقچی، میمه، مورچه خورت قبل و به اصفهان می‌رسد.
 
پروژه خط‌ آهن قم- اصفهان دارای دو قطعه اجرایی در بخش زیرسازی است و میزان اعتبار سال این محور بالغ بر ۷۳۷،۳۱۲ میلیون ریال است و تا کنون ۱،۴۱۳،۷۸۱ میلیون ریال برای آن هزینه شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.