پیشگیری از چین و چروک صورت

جام جم آنلاین: خوانندگان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۰۷۰۶ پرسش خود را در موارد مختلف مطرح و در برنامه زنده «دکتر سلام» که هر روز ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه از شبکه آموزش پخش می‌شود، پاسخ خود را دریافت کنند.

امروز دکتر کلانتر هرمزی، فوق‌تخصص جراحی پلاستیک به پرسش ما پاسخ می‌دهد.

در واقع همه می‌دانیم که نمی‌توان از چین و چروک صورت پیشگیری کرد. در ایجاد چروک صورت علت‌های گوناگونی وجود دارد. برای پیشـگیری از ایجاد چروک باید عوامل ایجادکننده آن را از بین برد. این عوامل شامل تغـذیه نامناسب، مصرف مواد مخدر و دخانیات، اعصاب متشنج و استرس است.

حرکات صورت (میمیک صورت) در حالت‌ها و وضع‌های خاص یا هیجانی بیانگر فکر و ایده ماست. با حرکات صورت ۱۷ عضله‌ای که در صورت است و هزاران شاخه عصبی هوشمند به کار می‌افتد؛ مانند موتور ماشین که هر چه بیشتر کار کند، اصطکاک بیشتری دارد.

بر این اساس می‌توانیم از عضلات صورت حرکات غیرمعقول مانند آدامس جویدن طولانی و ماساژ صورت استفاده نکنیم. همچنین اشعه آفتاب از عواملی است که باعث چین و چروک صورت می‌شود.

باید سعی کرد از تابش اشعه آفتاب به طور مستقیم به صورت جلوگیری کرد. سیگار نیز یکی از عوامل مخرب پوست است. دود سیگار از روش‌های مختلفی موجب پیدایش چین و چروک زودرس پوست می‌شود بنابراین با در نظر گرفتن این روش‌ها می‌توان از چین و چروک صورت پیشگیری کرد و صورت زیبا و جوانی داشت.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.