پیش بینی مدال اوران المپیک ۲۰۱۲

در این گزارش با ورزشکار انی که از شانس زیادی برای کسب مدال المپیک برخوردار آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز، تنها دو روز به آغاز سی امین دوره رقابت های  المپیک باقی مانده است و همه در انتظار شگفتی های  مسابقات هستند.

 بر اساس این گزارش بهداد سلیمی وزنه بردار فوق سنگین وزن کشورمان شانس زیادی دارد تا با استفاده از ترکیبی از قدرت، تکنیک و سرعت مدال طلای  المپیک را بدست آورد.
 
*رایان لوکت

بدون شک شاخص ترین چهره المپیک پکن شناگر آمریکایی مایکل فلپس بود اما رایان لوکت مدعی سات در المپیک لندن سلطان رشته شنا خواهد بود.
با وجود آنکه رایان از میان ۴ مسابقه انتخابی برای المپیک امسال در برابر مایکل فلپس ۳ بار شکست خورده است در اعتماد به نفس خود هیچ تردیدی ندارد و می گوید که این المپیک صحنه عرض اندام وی خواهد بود نکته ای که تا حدی به نفع رایان لوکت عمل خواهد کرد این است که از مجموع رشته هایی که وی در آنها رقابت می کند تنها در دو مورد با فلپس روبرو خواهد شد.
 
*جسیکا انیس

 با توجه به برگزاری مسابقات لندن فشار  برروی ورزشکاران بریتانیایی برای کسب موفقیت در این مسابقات بسیار زیاد خواهد بود،  از جمله شانس های اصلی کسب مدال بریتانیا می توان به مارک کوندیش و کریس هری در رشته دوچرخه سواری وربکا ادینگنون در رشته شنا اشاره کرد ولی شاید بیشتر از هر روز ورشکار دیگری از جسیکا انیس قهرمان سابق جهان در شته پرش سه گام و پرش طول انتظار می رود که در این بازی ها به مدال دست یابد.

*لین دن

 لین دن که در چین با لقب سوپردن شناخته می شود پس از پیروزی در مسابقات جهانی بدمینتون در سال جاری از سوی بسیاری به عنوان بهترین ورزشکار این رشته طول تاریخ شناخته شد او که ۲۹  سال دارد اولین ورزشکاری است که در تمام ۹ رقابت اصلی رشته بدمینتون به مقام اول، رسیده است البته او سوابق جنجالی نیز دارد،  در سال ۲۰۰۸  به خاطر نارضایتی از فهرست مسابقات مربی خود را کتک زد و گفته می شود که از سال گذشته نیز پس از افشای ازدواج پنهانی اش به تعدادی خبرنگار حمله کرده است.
 
*لولو جونز

 مسابقات المپیک لندن شاید شانس دیگری برای درخشش این دونده آمریکایی باشد لولوجونز که در المپیک پکن جز شانس های  اصلی کسب مدال در رشته ۲ با مانع بود به هنگام عبور از آخرین مانع تعادل خود را از دست داد و با مقام هفتم این مسابقات را تمام کرد در سال های اخیر او توانسته است پس ازعمل جراحی روی یکی از ماهیچه های ستون فقرات  خود به آمادگی کامل برای رقابت در المپیک لندن باز گردد

*سالی پیرسون

 پس ازعدم موفقیت جونز در مسابقه دو با مانع در المپیک پکن، سالی پیرسون  به مقام دوم رسید ولی فاصله وی با نفر اول به حدی ناچیز بود که برای تعیین برنده مسابقه داوران از بررسی عکس های لحظات آخر مسابقه استفاده کردند.
 پیرسون در مسابقات جهانی ۲۰۰۹  و ۲۰۱۱ مدال طلا را کسب کرده است و او اولین ورزشکار استرالیایی است که از سوی فدراسیون بین المللی دو و میدانی به عنوان ورزشکار زن سال معرفی شده است
 او که اکنون ۲۵ سال سن دارند یکی از شانس های اصلی استرالیا برای کسب مدال طلا است

* آلیا مستافینا

 انتظار می رود که در مسابقات المپیک لندن عرصه رقابت ها در رشته ژیمناستیک به خاطر رقابت ورزشکاران روس و آمریکایی  یاد آور سال های جنگ سرد باشد ستارهای اصلی تیم آمریکا دو ورزشکار دختر ۱۶ ساله به نام گبی داگداس وجور این ویبر هستند که باید در برابر قهرمانان روس، دو دختر ۱۷ ساله به نام آ‌سیا مستا فینا و ویکتور یا کوموا بر سر کسب مدال های اصلی     رقابت کنند.
از میان این ۴ نفر شاید برای آسیا متا فینا قهرمان جهان ارسال ۲۰۱۰ شرایط از سایرین دشوارتر باشد چون در سال گذشته وی زانوی خود را عمل کرده است.

*هالی منگولد:
 این دختر ۲۲ ساله اهل اوهایو به عنوان شانس اصلی آمریکا در رشته وزنه برداری فوق سنگین به المپیک لندن می رود.
هالی در دوران دبیرستان در رشته فوتبال آمریکایی ورزش می کرد ولی برای آموزش های مربوط به شرکت در المپیک فوتبال و تحصیل را کنار گذاشت او باوزنی معادل ۱۴۶ کیلوگرم در بهترین رکورد خود توانسته است وزنه ۲۶۰ کیلویی را بلند کند وبه تیم المپیک در رشته وزنه برداری راه پیدا کند.
میسی فرانکلین، هر ۴ سال یکبار تیم ملی شنای آمریکا یک قهرمان نوجوانو خارق العاده را به مسابقات المپیک معرفی می کند. در المپیک امسال نوجوان استثنایی میسی فرانکلین، دختر ۱۷ ساله اهل کلرادو است که شماره کفش او ۴۷ است او در مسابقات انتخاب ورزشکاران آمریکایی برای اردوی المپیک به خوبی درخشید وتوانست در ۴ رشته انفرادی به حد نصاب لازم برسد او درعین حال در ۳ رشته شنای امدادی نیز شرکت خواهد داشت این اولین بار است که یک شناگر زن آمریکایی در ۷ رشته گوناگون در المپیک رقابت خواهد کرد.

*برینتی ویولا:
 ویولا در هر ۲ المپیک ۲۰۰۴ و۲۰۰۸ عضو ذخیره تیم شیرجه زنان آمریکا بود او که اکنون ۲۵ساله است مصمم بود که این بار حتما به تیم اصلی شیرجه بپیوندد او با کسب حد نصاب لازم در رشته شرجه ۱۰متر توانست امسال به رقابت های المپیک را پیدا کند.
او دختر یکی از ورزشکاران مشهور رشته بیس بال است.
اشتون ایتون:
 تیم آمریکا در رشته پرش با نیزه به حق می توانست انتظار داشته باشد که تمام مدال های این رشته را کسب کند اما برایان کلی که قهرمان فعلی المپیک در این رشته است در مسابقان انتخابی برای اردوی المپیک نمایش قانع کننده ای نداشت اما در عین حال ورزشکار جوان و ۲۴ ساله اشتون ایتون توانست با شکستن رکورد جهانی رشته پرش با نیزه لقب بزرگترین ورزشکار جهان را کسب کند به احتمال زیاد رقیب اصلی اشتون ایتون در المپیک لندن ورزشکار آمریکایی دیگر به نام تری هاردی خواهد بود.

*اسکار پیستوریوس:
 اسکار ۲۵ ساله که هر ۲ پای وی از ناحیه زانو قطع شده اند، امسال با شرک در مسابقات المپیک لندن تاریخ را ورق خواهد زد. او اولین ورزشکار معلولی است که در مسابقات المپیک شرکت می کند.
او از هنگام تولد پاهای ناقصی داشت و در سن ۱۱ ماهگی پزشکان با انجام ۲ عمل جراحی پاهای وی را از ناحیه زانو به پاین قطع کردند او با کمک ۲ ساق پای مصنوعی که از جنس فایبر وبا حالت فنری ساخته شده اند می رود، او از سوی تیم آفریقای جنوبی برای شرکت در دوی ۴۰۰متر و امدادی انتخاب شده است.
آمانتل مونتشو، آمانتل مونتشو ۲۹ ساله در رشته دو ۴۰۰ متر از کشور بوتسوانا در المپیک لندن شرکت خواهد کرد. حضور او در المپیک پکن موفقیت آمیز نبود اما پس از آن او توانسته است در مسابقات کشورهای مشترک المنافع در سال ۲۰۱۰ ودر مسابقات جهانی سال ۲۰۱۱ مدال طلای این رشته را از آن خود کند اگر او بتواند در المپیک امسال به مدال طلا، نقره ویا برنز دست یابد اولین ورزشکار بوتسوانایی خواهد بود که برای کشورش مدال المپیک به ارمغان می آورد.

*اوسین بولت: 
اوسین بولت قهرمان المپیک پکن در رشته ۲صد متر از کشور جامائیکا که بازمان ۹ثایه و ۶۹صدمم ثانیه رکورد جهانی و المپیک این رشته را از آن خود کرد../ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.