پیش دیابت، خطر سکته مغزی را تشدید می‌کند

این ارتباط به گونه‌ای است که حتی میزان افزایش خطر بروز سکته مغزی به چگونگی اندازه‌گیری و ارزیابی فاکتور پیش‌دیابت، بستگی دارد.

پزشکان در یک آزمایش جدید دریافتند افرادی که هنوز به دیابت مبتلا نشده‌اند اما قند خونشان بیشتر از حد نرمال است یعنی به عارضه پیش دیابت مبتلا هستند در سال‌های آتی بیشتر با خطر ابتلا به سکته مغزی مواجهند.

به گزارش ایسنا، متخصصان علوم پزشکی دانشگاه کالیفرنیا هشدار دادند که عارضه پیش‌دیابت می‌تواند عامل بروز طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها باشد. آمارها نشان می‌دهد که در حال حاضر تنها در کشور آمریکا ۷۹ میلیون نفر به عارضه پیش دیابت مبتلا هستند.

در این بررسی که در مجله “طب انگلیس” منتشر شده ۱۵ مطالعه قبلی با حضور بیش از ۷۶۰ هزار داوطلب مورد بازبینی قرار گرفته است.

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این ارزیابی‌ها معلوم شد افرادی که مبتلا به پیش‌دیابت هستند، ۲۱ درصد بیشتر در معرض خطر بروز سکته مغزی قرار دارند. این ارتباط به گونه‌ای است که حتی میزان افزایش خطر بروز سکته مغزی به چگونگی اندازه‌گیری و ارزیابی فاکتور پیش‌دیابت، بستگی دارد.

این متخصصان می‌گویند: خطر بروز سکته مغزی ممکن است با رسیدن قند ناشتا به “mg/dl 110” یا بیشتر، افزایش پیدا کند اما با این حال کیفیت این اثرگذاری می‌تواند تحت تاثیر فاکتورهای دیگری نیز باشد.

در این مطالعه تاکید شده است افرادی که مبتلا به پیش دیابت هستند باید وزن خود را به دقت تحت کنترل داشته باشند و برای کاهش این خطر الگوی زندگی سالم‌تری را در پیش بگیرند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.