پیوستن شبکه استانی خراسان رضوی به شبکه سراسری

پیوستن شبکه استانی خراسان رضوی به شبکه سراسری

جام جم آنلاین: رییس رسانه ملی گفت: با یک کنداکتور قابل قبول پیوستن شبکه استانی خراسان رضوی به شبکه سراسری قابل دسترسی است.

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، سید عزت‌الله ضرغامی در جلسه‌ شورای مدیران با استقبال از تبدیل شبکه استانی خراسان رضوی به شبکه سراسری پایتخت معنوی، اظهار کرد: اگر بتوانیم شبکه‌ای را با محوریت خراسان رضوی با یک کنداکتور قابل قبول، ظرفیت‌های مطلوب دینی و با توجه به بارگاه منور رضوی ایجاد کنیم، پیوستن این شبکه به شبکه سراسری قابل دسترسی است.

وی گفت: یکی از کارهایی که مرکز خراسان رضوی باید انجام دهد، این است که با توجه به ظرفیت‌های بی نظیر این استان، دائماً و پیوسته امید و امیدواری را به مردم نسبت به انقلاب و آینده القاء کند؛ چرا که از محورهای مهم فعالیت سازمان صداوسیما پرداختن به امید، دین، اخلاق و آگاهی است. فلسفه وجودی حضرت ولی عصر نیز امیدواری در دل بشریت است یعنی زمانی فرا خواهد رسید که وعده‌های داده شده محقق خواهد شد.

رییس سازمان صداوسیما خطاب به برنامه‌سازان خراسان رضوی افزود: شما باید این معنویت حاکم در شهر مقدس را پوشش دهید و دوربین شما باید تصاویر ارادت و اعتقاد مردم به آقا امام رضا(ع) را آشکار کند. با مردم مصاحبه کنید و نگاه‌ها و نظرات مردم را درباره زیارت و معنویت جمع آوری کنید و به زیباترین شکل تدوین و پخش کنید.

وی ادامه داد: این تصاویر می‌تواند بر روی اعتقادات مردم تأثیرگذار باشد و عظمت قدسی و حرم مطهر رضوی را به مردم سراسر کشور منتقل کند. چنانچه امسال در آغاز سال نو با اهتمام شبکه استانی بهترین تصاویر از حضور میلیونی مردم و ابراز ارادت و احترام به آقا تهیه شد و تاثیرگذاری لازم را داشت.

ضرغامی افزود: مزیت نسبی ما مردم هستند؛ هر چه مردم می گویند همان حق است. استودیوی ما مردم است. دوربین باید به میان مردم برود و صدا و سیما را از خودشان بدانند و این برای ما سرمایه است. امیدوارم بزودی شهرستان‌های فاقد پوشش دیجیتال از این امکان بهره مند خواهند شد.

در ادامه حجت الاسلام علی نهاوندی ـ مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی ـ با اشاره به حضور سالانه ۲۵ میلیون زائر ایرانی و ۲ میلیون زائر خارجی در شهر مشهد و ظرفیت‌های ممتاز صنعتی، علمی، گردشگری در این شهر گفت:

شایسته است شبکه خراسان رضوی بر روی TS3 قرار بگیرد تا در کنار مأموریت‌های استانی به مأموریت‌های سراسری نیز بپردازد و شکوه معنویت دینی شیعیان را منتشر کند.

وی افزود: قابلیت و زیرساخت مناسب برای چنین رویدادی فراهم است و بودجه زیارت هم می‌تواند برای چنین رویداد مهمی موثر باشد تا زائران گرامی حضرت از مبدا اطلاع رسانی شوند.

حجت الاسلام نهاوندی با اشاره به اینکه خراسان رضوی بیشترین حجم تولید پخش را پس از ۲۴ ساعته شدن در بین مراکز استان‌های کشور داراست، افزود: ۱۴ اثر از تولیدات صدا، سیما و خبر مرکز به جشنواره‌های گوناگون راه یافته است.

وی با ارائه گزارش عملکرد صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۲۲ ارتباط تلویزیونی و ۳۵ ارتباط رادیویی با سراسر کشور برقرار شده است. پوشش برنامه‌های سفر مقام معظم رهبری در لحظه تحویل سال، پوشش سفر ریاست جمهور به خراسان رضوی، بازسازی واحد سیار، فعال سازی استودیوی مجازی، تولید ۳۷ قطعه موسیقی و… از جمله فعالیت‌های این مرکز در سال گذشته بوده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.