پیگیری میراث فرهنگی یزد از تخریب سنگ نگاره های اردکان

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

سنگ نگاره های تاریخی در محوطه باستانی مفیدی در اردکان توسط عده ای ناشناس جابجا و تخریب شده که با پیگیری های میراث فرهنگی برخی قطعات از زیر آوار پیدا شدند.

سامان کارگر، معاون میراث فرهنگی استان یزد در خصوص سنگ نگاره های اردکان iبه خبرنگار بخش میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: چند روز پیش عده ای ناشناس iبه قصد گنج یابی و معدن سنگ، سنگ نگاره های محوطه باستانی مفیدی را در اردکان یزد را تخریب کردند.
وی ادامه داد: با تخریب محوطه باستانی امکان زیر آوار قرار گرفتن سنگ نگاره ها آوار قرار گرفته باشد و یا برداشته شدن با ماشین سنگین وجود دارد.
کارگر تصریح کرد: محوطه های باستانی بسیاری در یزد وجود دارد اما امکان حفاظت از همه آنها موجود نیست چرا که بسیاری از آنها همانند محوطه باستانی مفیدی را اردکان در خارج از شهر قرار دارند.
وی عنوان کرد: با پیگیریهای میراث فرهنگی یکی از مهمترین قطعات سنگ نگاره پیدا شده و ممکن است بقیه آنها در زیر آ‌وار iبه شکل سالم و با تخریب شده قرار داشته باشد.
کارگر خاطرنشان کرد: ۹ قطعه سنگ نگاره در محوطه باستانی مفیدی اردکان قرار داشته که متاسفانه با دخل و تصرف غیر مجاز سطح بسیاری از آن برداشته شده است./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.